اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

باورهای دینی جوانان را در کنار ورزش تقویت کنید

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه خواستار توجه مسئولان اداره ورزش و جوانان به تقویت باورهای دینی جوانان همزمان با گسترش ورزش شد.

باورهای دینی جوانان را در کنار ورزش تقویت کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی ابرکوه که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان ابرکوه برگزار شد، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان باید تقویت‌کننده و صیانت‌بخش فرهنگ جوانان باشد و به هر اندازه که برای ورزش سرمایه‌گذاری می‌کند به همان اندازه نیز در راستای تقویت باورهای دینی آنها سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: استعداد جوان مانند یک چشمه آب است که اگر مقنی پیدا شد و چشمه را جهت‌دهی کرد، این چشمه آب، به مزرعه کشاورزی و به محل شرب می‌رسد اما اگر چشمه جوشید و هدایت‌گری پیدا نشد، سرانجام در فرصتی کوتاه این آب به هدر می‌رود.

حسینی تصریح کرد: هدایت‌گر استعداد جوانان و سازمان‌دهنده این امر، اداره ورزش و جوانان است و اداراتی مانند آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی باید دستیار این مجموعه برای سامان‌بخشی به جوانان باشند اما پاسخگوی اولیه امر اداره ورزش و جوانان است.

وی تأکید کرد: باید علت انحراف جوانان را مشخص و ریشه‌یابی شود و در پی خشکاندن ریشه علت بود و مطمئن باشید که اگر ما در بخش فرهنگی موفق شویم و جوان‌پرور باشیم، هرگز جوان به دنبال موضوعات موهوم و انحرافی نمی‌رود.

حسینی یادآور شد: راز گرایش جوانان به انحرافات، فقر فرهنگ دینی است و اگر جوانان در این زمینه غنی باشند هرگز به دنبال شیطنت و رذالت نمی‌روند و به همین دلیل باید به دنبال تقویت فرهنگ دینی در جامعه بود.

وی همچنین با اشاره به یکی از موضوعات این جلسه با عنوان ترویج ورزش باستانی اظهار داشت: ورزش‌های خارجی بر ورزش‌های سنتی پیشی گرفته است و همگان باید برای گسترش ورزش بومی و سنتی ایران تلاش کنند.

حسینی با بیان برخی از راهکارها در این راستا افزود: فراهم کردن زمینه حضور ورزشکاران باستانی در پارک‌ها و اجرای ورزش باستانی در جشن‌های ادارات، برخی از راه‌های گسترش ورزش باستانی است.

وی افزود: در کنار این مسائل فضاهای محدود زورخانه‌ها نیز برای حضور مردم باید گسترش یابد.

حسینی عنوان کرد: امیدواریم با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در ابرکوه، به مسائل ورزش و جوانان این شهرستان توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول