اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره تبلیغات اسلامی سمیرم خبر داد

اعزام 57 مبلّغ دینی به شهرستان سمیرم

خبرگزاری فارس: مدیر اداره تبلیغات اسلامی سمیرم گفت: با هدف تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی 57 مبلّغ دینی در ماه مبارک رمضان به سمیرم اعزام شدند.

اعزام 57 مبلّغ دینی به شهرستان سمیرم

حجت‌الاسلام محمدجواد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم حضور روحانی و مبلّغ در مساجد و تکایا را امری ضروری دانست و افزود: ماه رمضان فرصتی است تا بتوانیم توشه‌ای برای خود در آخرت مهیا کنیم و استقرار روحانی در روستاها زمینه‌ساز امور فرهنگی است.

وی از اعزام 57 مبلّغ دینی در سمیرم خبر داد و افزود: این مبلّغان از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و اصفهان به این شهرستان اعزام می‌شوند و تا دهم شهریور در شهرستان حضور دارند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی سمیرم با بیان اینکه حضور مبلّغان و ارتباط روزافزون آنان با آحاد جامعه به ویژه اقشار جوان امری ضروری است، اضافه کرد: مبلّغان اعزامی در کنار تبلیغ مسائل شرعی در کلاس‌های اوقات فراغت شرکت کرده و به ترویج و تعمیق معارف اسلامی برای نوجوانان و جوانان می‌پردازند.

اجرای طرح بینات 15 در سمیرم

وی ماه رمضان را ماه تعبد، بندگی، خودسازی و تزکیه نفس در مقابل هواهای نفسانی دانست و گفت: این ماه بهترین فرصت برای تعمیق باورهای دینی، احکام و مباحث اعتقادی در جامعه و به خصوص در بین نسل جوان است.

رضایی هم‌چنین از اجرای طرح بینات 15 در ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: طرح بینات 15 امسال با محوریت تفسیر و ترجمه سوره‌های مبارکه فتح و دخان است و مخاطبان در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر روخوانی و روان‌خوانی با تفسیر این سوره‌ها نیز آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه در پایان دوره برای شرکت کنندگان گواهینامه صادر می‌شود، افزود: در سال گذشته بیش از 40 نفر در طرح بینات 14 در محل سازمان تبلیغات اسلامی سمیرم شرکت کردند.

برگزاری کلاس‌های نهضت قرآن‌آموزی

مدیر اداره تبلیغات اسلامی سمیرم برگزاری محفل انس با قرآن در سمیرم و حنا، همایش هیئت مذهبی، کلاس‌های نهج‌البلاغه، همایش عفاف و حجاب، تجلیل از چهره‌های قرآنی را از جمله برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در سمیرم اعلام کرد.

وی رمضان را ماه تبلیغ و قرآن و یکی از راه‌های تقرب جستن به سوی خدا دانست و تصریح کرد: در این راستا پنج خانه قرآنی در روستاهای سادات‌آباد، مهرگرد، فتح‌آباد، علی‌آباد و سیور و نیز دو موسسه در شهرهای سمیرم و حنا فعالیت می‌کند.

رضایی هدف از برگزاری طرح‌های قرآنی را ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان و نوجوانان اعلام و اضافه کرد: در پایان کلاس‌ها پس از برگزاری آزمون پایانی، گواهینامه پایان دوره برای شرکت کنندگان صادر می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول