اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد:

رمضان فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ دینی جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ دینی جامعه است.

رمضان فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ دینی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد حجت‌الاسلام عبدالکریم جمالی شامگاه یکشنبه در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی سعدآباد اظهار داشت: در جامعه ضروریات مختلفی وجود دارد که مسئولان باید برای دستیابی به آن تلاش کنند و این ماه مبارک فرصت مناسبی برای ارتقا و بالا بردن اخلاق و فرهنگ دینی جامعه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد عدل، انصاف و برادری را از پیام‌های ماه مبارک رمضان دانست و خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خداوند متعال است و پیام اصلی و اساسی ماه مبارک رمضان اصلاح جامعه اسلامی و تامین عدل، انصاف و برادری میان مسلمانان است.

جمالی بیان کرد:‌ جامعه اسلامی می‌تواند به برکت ماه رمضان و با الهام از آموزه‌ها و برکات این ماه، هرگونه نابسامانی‌ها و آلودگی‌های اجتماعی را از خود دور کرده و دشمنی‌ها و کینه‌ها را از میان برادران مسلمان بزداید.

وی اضافه کرد: در شرایطی که دشمنان داخلی و خارجی نظام اسلامی با استفاده از راهکارهای جنگ نرم و تهاجم فرهنگی برای ضربه به نظام اسلامی استفاده می‌کنند، باید از تمام توان خود برای مقابله با توطئه‌های دشمنان بهره جوییم.

این مسئول اذعان کرد: در ماه مبارک رمضان باید زمینه انس بیشتر جوانان و نوجوانان را با تعالیم دینی و قرآنی فراهم کنیم و از برکات این ماه مبارک برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عمومی در سطوح و جنبه‌های مختلف مانند صله رحم، تکریم بزرگان، کمک به نیازمندان و ارتقای اخلاقیات عمومی بهره ببریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد عنوان کرد: با توجه به اینکه مکتب حیات‌بخش اسلام به کانون مقدس خانواده اهتمام ویژه‌ای دارد باید از این فرصت نهایت بهره‌برداری را برای سلامت روحی و روانی جامعه به‌ کار گیریم.

جمالی با بیان اینکه ماه رمضان ماه قرب الهی است بیان کرد: ماه رمضان فرصتی است که انسان با انجام واجبات و ترک محرمات به قرب الهی نزدیک ‌شود.

وی افزود: هواهای نفسانی و استمرار گناهان صغیره و ارتکاب گناهان کبیره از مهم‌ترین پیامدهای محروم شدن از برکات ماه پرفیض و برکت رمضان است.

جمالی تصریح کرد: خداوند در این ماه همه انسان‌ها را به ضیافت الهی دعوت کرده است اما باید ظرفیت استفاده و متنعم شدن از این ضیافت را در خودمان به وجود آوریم.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن استجابت، دعا و ماه بندگی و خودسازی است متذکر شد: ماه رمضان یکی از برترین ماه‌های خداوند است که همه باید در حد توان خود از این سفره گسترده الهی استفاده کنیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول