اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی آبیک:

نقش بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی بی‌بدیل است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی شهرستان آبیک نقش بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی روستاها را بی‌بدیل و انکارناپذیر دانست.

نقش بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی بی‌بدیل است

مجید نجاران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: 19 گروه جهادی برادران شامل 422 نفر بین 15 الی 20 نفر برای اردوهای جهادی 15 روزه سازماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در بخش مرکزی آبیک هشت عرصه تعریف شده است، افزود: در روستای جزمه پروژه زیباسازی فضای مدرسه و دهیاری، در روستای زرجه بستان احداث غسالخانه، سرویس بهداشتی، تکمیل نمازخانه، حسینیه و آرامستان روستا، در روستای چناسک احداث خانه عالم، دیوار‌نویسی و رنگ‌آمیزی معابر عمومی، اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای برای درختان حاشیه خیابان اصلی در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه 20 عرصه در بخش بشاریات آبیک برای بسیج سازندگی تعریف شده است، تصریح کرد: در روستای اسلام‌آباد جدول‌گذاری خیابان شهید ابراهیمی به طول 700 متر، احداث فضای سبز روستای باقرآباد ترک، حصارکشی محوطه آرامستان روستای باقرآباد کرد، جدول‌گذاری خیابان اصلی روستای حاجی‌تپه به طول 700 متر، کف‌سازی پیاده‌رو، تسطیح و جدول‌گذاری خیابان اصلی به طول 400 متر، احداث فضای سبز و جابه‌جایی 12 عدد تیر برق معابر روستای خاکشان، جدول‌گذاری خیابان اصلی روستای خرم‌پشته به طول 650 متر، جدول‌گذاری خیابان شهید طاهر‌خانلو، صالحی و بعثت به طول 400 متر در روستای خطایان از فعالیت‌های بسیج سازندگی است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان آبیک ادامه داد: احداث سرویس بهداشتی آرامستان و مرمت و بازسازی بخشی از معابر روستای زرگر، احداث خانه بهداشت زعفران، زیرسازی و تسطیح تمام معابر روستای شهرآباد، جدول‌گذاری خیابان اصلی به طول 400 متر در روستای قزان‌چال، احداث ساختمان غسالخانه روستای محمودیان، احداث فضای سبز روستای مورآباد، زیرسازی، تسطیح و جدول‌گذاری به طول 500 متر در روستای هزار جلفا، احداث غسالخانه و جدول‌گذاری خیابان اصلی به طول 700 متر و حصار کشی آرامستان روستای یزبر و جدول‌گذاری خیابان اصلی (امام علی(ع)) به طول 700 متر در روستای قره‌قباد از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در روستاها است.

نجاران احداث سرویس بهداشتی یک مددجو د‌ر روستای انجیلاق، تعمیرات کلی یک واحد مسکونی یک مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستای حاجی‌تپه، احداث سرویس بهداشتی یک مددجو در روستای زرجه‌بستان، تعمیرات منزل یک مددجو در روستای قشلاق و تعمیرات منزل یک مددجو در روستای حسین‌آباد رضی از دیگر فعالیت‌های در دستور کار بسیج سازندگی در عرصه کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد و افزود: ساخت یک واحد مسکونی برای یک مددجوی بهزیستی در روستای قشلاق در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری هفت تیم پزشکی به روستاها اعزام شده‌اند که 220 نفر از ویزیت رایگان بهره‌مند شده‌اند این د‌ر حالی است که تا پایان سال جاری 25 تیم پزشکی برای ویزیت رایگان به روستاهای محروم اعزام خواهند شد.

این مسئول بیان کرد: در عرصه طرح هجرت 3 برای 460 دانش‌آموز دختر و پسر 11 عرصه به مدت 10 روز تعریف شده که شامل خط‌کشی زمین و زیباسازی دیوارهای محوطه 10 مدرسه و یک عرصه تعمیر میز و نیمکت هنرستان فنی و حرفه‌ای پسرانه شهدا بوده که شامل 200 دستگاه است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان آبیک اذعان کرد: 18 گروه خواهر به تعداد 300 نفر د‌ر اردوهای یک روزه جهادی شرکت کرده‌اند.

نجارران اضافه کرد: 37 تیم خواهر و برادری که در طرح هجرت 3 سازماندهی شده‌اند و 722 نفر هستند در عرصه‌های بهسازی و نوسازی مدارس، منابع طبیعی، کشاورزی و آبخیزداری، خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات حمایتی، عمرانی و آبادانی، علمی، آموزشی و پژوهشی، فنی و حرفه‌ای و مهارتی شرکت می‌کنند که اساس کار اردوهای جهادی یک روزه و 15 روزه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در روستاهای زیاران 2 کلاس، حاجی‌تپه، ناصرآباد 2 کلاس و در روستای خاکشان 2 کلاس آموزش خیاطی به مدت 20 جلسه از سوی بسیج خواهران از 26 فروردین‌ماه الی نهم شهریورماه ادامه دارد، افزود: در سه ماهه دوم امسال 6 کلاس روبان‌دوزی، مانتودوزی و راسته‌دوزی با حضور 90 نفر از خواهران در روستاهای ناصرآباد، کوندج و خرم‌پشته برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در عرصه حمایتی یک گروه 20 نفره از خواهران در اردوی یک روزه برداشت محصول در روستای زیاران شرکت کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی اضافه کرد: طبق انعقاد تفاهم‌نامه بین بسیج سازندگی و نهضت سوادآموزی مبنی بر ریشه‌کنی بی‌سوادی در روستاها ا‌ز حوزه بسیج خواهران 29 نفر آموزش‌دهنده به نهضت سوادآموزی معرفی شده‌اند.

نجاران خاطر‌نشان کرد: 200 نفر از خواهران در قالب گروه‌های 15 الی 20 نفره برای زیباسازی و فضاسازی مساجد د‌ر ماه مبارک رمضان به فعالیت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: آموزش رشته‌های صنایع‌دستی در پایگاه‌های بسیج خواهران برگزار می‌شود که شامل رشته‌های گیوه‌بافی، چرم، سفال‌سازی و سرمه‌دوزی می‌شود که تأمین مربی ا‌ز اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است و ثبت‌نام از نیروها و مکان از سوی بسیج خواهران انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول