اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

بسیج سازندگی مدل مردمی عمران و آبادانی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اجرای طرح بسیج سازندگی بهترین مدل مردمی عمران و آبادانی در جای جای کشور اسلامی است.

بسیج سازندگی مدل مردمی عمران و آبادانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح بسیج سازندگی در اردبیل اظهار داشت: بخش تعاون همان فعالیت آغاز شده از سوی بسیج سازندگی است که بدون انگیزه اقتصادی خاص مطابق با الگوی توسعه و کار بی‌منت انجام می‌شود به طوری که در بخش خصوصی و دولتی بیشتر کارها بر اساس منافع اقتصادی و حصول منفعت است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در قانون اساسی سه بخش اقتصادی جمهوری اسلامی ایران اعم از بخش خصوصی، دولتی و تعاون مطرح شده است خاطرنشان کرد: در اقتصاد کشور سهم بسیج سازندگی از اعتبارات استانی یک تا 2 درصد است در حالی که این سهم باید تا 15 درصد افزایش یابد چرا که بسیج سازندگی مدل مردمی عمران و آبادانی نظام اسلامی است.

نقدی گفت: ‌در کنار بخش خصوصی و دولتی که کارهای سنگین و پیچیده بر عهده آنهاست بسیج سازندگی نیز به کارهای عام‌المنفعه و زود‌ بازده اقدام کرده و در این زمینه فعالیت می‌کند.

وی مشکل بیکاری در جامعه را از معضلات جدی و آزار‌دهنده توصیف کرد و افزود: ‌ما می‌توانیم با بهره‌گیری از ظرفیت 3 میلیون هکتاری پایاب سد‌ها که شبکه آبیاری آنها انجام نشده اشتغال مولد ایجاد کنیم به طوری که در استان اردبیل نیز این امر قابل تحقق و پیگیری است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به ازای هر هکتار زمین آبی یک اشتغال مولد ایجاد می‌شود ضرورت دارد با فعال کردن شبکه آبیاری در اراضی زیر سد اشتغال لازم را ایجاد کرده و خود مردم را در این امر سهیم کنیم.

نقدی اضافه کرد: با بهره‌گیری از توان بسیج اقشار مختلف و منابع خود مردم می‌توان چنین کارهایی را به سرانجام رساند که در این حوزه باید فعالیت‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به شکل واقعی اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار نقدی در ادامه سخنان خود به ظرفیت ممتاز خیرین در انجام و اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و اجرایی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این ظرفیت‌ها ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز است که بر اساس گفته رئیس جمهور دو برابر اعتبارات و عملکرد دولت خیرین در کشور مدرسه ساخته و ظرفیت فضاهای آموشی را ارتقا داده‌اند.

وی در پایان سخنان خود گفت: با بهره‌گیری از چنین الگوهای شایسته‌ای می‌توانیم از توان و ظرفیت خیرین در احیای ظرفیت‌های بر زمین مانده و خالی استفاده کنیم به طوری که معتقدیم باید در تمام بخش‌ها از خیرین اصناف، بازار و سرمایه‌گذاران در رفع محرومیت مناطق دور‌افتاده و کم برخوردار استفاده کرد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول