اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

اختصاص 20 درصد اعتبارات تعمیر مدارس اردبیل به بسیج سازندگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 20 درصد اعتبار تعمیر مدارس در مناطق و نواحی مختلف آموزش و پرورش استان اردبیل در اختیار عملی کردن طرح هجرت سه قرار گرفته است.

اختصاص 20 درصد اعتبارات تعمیر مدارس اردبیل به بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده ظهر امروز در مراسم آغاز فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان استان اردبیل و طرح هجرت سه در کانون فرهنگی ـ تربیتی عصمت اردبیل اظهار داشت:‌ مدارس مورد نیاز برای بهسازی، تعمیر، رنگ‌آمیزی و مرمت به بسیج سازندگی استان اعلام شده است تا دانش‌آموزان با مشارکت در طرح هجرت سه بتوانند این مجموعه‌ها را آماده بهره‌برداری برای مهر ماه امسال کنند.

وی این فرصت را استثنایی‌ترین بستر مهیا شده برای جلب مشارکت خود دانش‌آموزان در موضوع بهسازی و تعمیر مدارس توصیف کرد و یادآور شد:‌ توانمند‌سازی دانش‌آموزان در تمام زمینه‌ها و حضور آنها در عرصه سازندگی و اجتماعی از سیاست‌های راهبردی سند تحول بنیادین است که به موضوع حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های سازندگی کشور تاکید شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل از تدارک 300 مرکز اوقات فراغت تابستانی و تدوین 37 برنامه عملیاتی خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ قرار است 120 هزار دانش‌آموز اردبیلی در طرح‌ها و برنامه‌های ایام فراغت تابستان حضور یابند که در مدت 2.5 ماه با اجرای این طرح یک شور و نشاط خاص در فضاهای آموزشی و تربیتی را شاهد خواهیم بود.

محمود‌زاده این فعالیت‌ها را شامل آموزش قرآن کریم، برنامه‌های کانون فرهنگی ـ تربیتی در زمینه‌های متعدد، برپایی اردوهای سیاحتی و آموزشی، تدارک مسابقات مختلف ورزشی، حضور دانش‌آموزان در پژوهش سرا‌ها،‌ پایگاه‌های بسیج و طرح هجرت سه برشمرد.

این مسئول بیان داشت: ما با سه رویکرد توانمندکردن دانش‌آموزان، غنی‌سازی اوقات فراغت آنها و جلب مشارکت نسل آینده طرح‌های خود را انجام می‌دهیم که یکی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها اردوهای هجرت سه است که با همکاری بسیج سازندگی و با هدف مرمت، بهسازی و زیبا‌سازی فضاهای آموزشی و محرومیت‌زدایی از چهره روستاها انجام می‌شود.

عضو ستاد ساماندهی جوانان ادامه داد:‌ در این طرح خود دانش‌آموزان وارد کارهای اجرایی و توانمند‌سازی می‌شوند و از طریق مشارکت در اجرای طرح‌های مختلف تمرین کار و تلاش و کسب مهارت می‌کنند.

محمود‌زاده هدف آموزش و پرورش از این طرح‌ها را تعالی دانش‌آموزان در یک فرآیند مثبت و سازنده توصیف کرد و افزود:‌ برای هنرجویان هنرستان‌ها نیز دوره‌های کارورزی در ادارات و نهادهای مختلف در ایام تابستان تدارک دیده شده است تا با حضور در محل‌های تعیین شده بتوانند کسب تجربه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان اهمیت موضوع تربیتی، فرهنگ‌سازی و کسب تجربه نسل آینده را یادآور شد و اظهار داشت: ما در این باب باید به نحوی حرکت کنیم تا خود دانش‌آموزان از فرصت پیش‌ آمده بهترین ثمره را ببرند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول