اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی:

404 فرصت شغلی برای مددجویان خراسان‌شمالی ایجاد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی از ایجاد 404 فرصت شغلی برای مددجویان متقاضی اشتغال طی امسال خبر داد.

404 فرصت شغلی برای مددجویان خراسان‌شمالی ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، امان‌الله حسین‌پور با اشاره به اهمیت فراهم سازی زمینه‌های اشتغال و حمایت از فرصت‌های شغلی ایجاد شده، گفت: 97 فرصت شغلی ایجاد شده در سال جاری از محل اعتبارات صندوق کمیته امداد با اعتباری بیش از 8 میلیارد و 624 میلیون ریال ایجاد شده است .

وی 307 فرصت شغلی دیگر ایجاد شده از سوی این نهاد را از محل منابع قرض‌الحسنه خود اشتغالی با اعتباری بیش از 28 میلیارد ریال عنوان کرد.

حسین‌پور پرداخت تسهیلات اشتغال را امری مهم در توانمند سازی جامعه از جمله نسل جوان عنوان کرد و گفت: این مهم با ارایه تسهیلات کمیته امداد به متقاضیان در راه اندازی اشتغال تحقق می‌یابد.

وی با ابراز تأسف از گستردگی دامنه فقر در استان، اظهار کرد: تا زمانی که هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی وجود نداشته باشد، نمی‌توان این معضل اجتماعی را از میان برداشت.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی به ارایه راهکار در این زمینه پرداخت و گفت: ایجاد کارگروه کاهش فقر می‌تواند عملکرد اساسی در پیشگیری از فقر عنوان شود.

وی از اعلام آمادگی استاندار دربر پایی این کارگروه به مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

حسین‌پور با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 52 هزار نامه متقاضی حمایت از کمیته امداد ثبت شد، افزود: این تعداد نامه برای استانی با آمار جمعیتی 800 هزار نفری بسیار تأسف انگیز است.

وی بر لزوم ریشه شناسی فقر در استان تاکید کرد و گفت: این امر نیازمند بازنگری اساسی در‌حمایت از اشتغال‌های دایمی در استان است.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول