اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام(ره) خبر داد

بهره‌مندی 500 هزار دانش‌آموز از خدمات کمیته امداد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و آموزش کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از بهره‌مندی 500 هزار دانش‌آموز و دانشجوی از خدمات این نهاد مقدس خبر داد.

بهره‌مندی 500 هزار دانش‌آموز از خدمات کمیته امداد

اکبر میرشکار در حاشیه بازدید از کانون پیرو ولایت سنندج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 100 هزار نفر از تعداد مذکور به صورت مستمر زیر چتر حمایت‌های مختلف این نهاد قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 100 کانون فرهنگی، 18 اردوگاه و 100 اردوگاه منطقه‌ای به منظور تربیت این تعداد دانش‌آموز و دانشجو فعالیت می‌کنند.

به گفته معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، در همین راستا بیش از 100 کانون فرهنگی کمیته امداد در تابستان امسال میزبان 30 هزار نفر دانش‌آموز و دانشجوی زیرپوشش این نهاد است.

وی از راه‌اندازی 600 کانون موقت در مساجد سطح کشور خبر داد و افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت این کانون‌ها که با هدف توانمند‌سازی فکری جوانان و خانواده‌های آنان راه‌اندازی شده است، تا پایان تعطیلات تابستانی میزبان 120 هزار نفر دانش‌آموز و دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف خواهیم بود.

وی به تنوع برنامه‌های کمیته امداد در ایام فراغت تابستانی دانش‌آموزان اشاره کرد و ترغیب جوانان و نوجوانان به شرکت در این برنامه‌ها را ضروری دانست.

میرشکار از تشکیل 100 کمیته دائم اوقات فراغت در سطح کشور خبر داد و افزود: بیش از 600 هزار جلد متون آموزشی با محوریت آموزشی، فرهنگی و مذهبی تهیه و در بین خانواده‌ها توزیع می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری جشن محو بیسوادی در مددجویان 10 تا 49 سال کمیته امداد تا پایان سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 218 هزار بیسواد شناسایی شد و با همت و تلاش نهضت سواد‌آموزی به مرحله با سوادی رسیده و یا تا آخر امسال تمامی این افراد از نعمت سواد بهره‌مند می‌شوند.

به گفته معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، در یک کار جهادی که از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده است، تاکنون 70 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد زیرپوشش به همت آموزشیاران فارغ‌التحصیل دانشگاهی از نعمت سواد بهره‌مند شده‌اند.

میرشکار از همکاری 70 هزار رابط فرهنگی با کمیته امداد خبر داد و  تصریح کرد: تربیت تحصیلی دانش‌آموزان از مهم‌ترین رسالت‌های این رابطین است.

به گفته وی، خروجی فعالیت این رابطان 200 هزار دانش‌آموز مددجوی فارغ‌التحصیل در دانشگاه‌های سطح کشور است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر فارغ‌التحصیلانی که مددجوی کمیته امداد بوده‌اند در رده‌های مختلف مدیریتی قرار گرفته‌اند، افزود: بخش عمده‌ای از این افراد از اعضای بنیاد نخبگان هستند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول