اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد کرمان عنوان کرد

اجرای 9911 طرح اشتغالزایی از محل اعتبارات کمیته امداد

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: 9 هزار و 911 طرح اشتغالزایی و خودکفایی طی سال گذشته از محل اعتبارات کمیته امداد امامم خمینی (ره) استان کرمان اجرا شده است.

اجرای 9911 طرح اشتغالزایی از محل اعتبارات کمیته امداد

وحید میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان در زمینه طرح‌های اشتغالزایی و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان اظهار داشت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه سالانه 10 درصد از مددجویان کمیته امداد باید به واسطه توانمندسازی از گردونه خدمت این نهاد خارج شوند.

وی بیان داشت: هدف و اولویت ما برای پوشش افراد، اشتغال و توانمندسازی است، لذا متقاضیان اشتغال در امداد باید مراحل مختلفی از جمله مشاوره شغلی، نیازسنجی و استعدادسنجی را پشت سر بگذارند.

میرزایی با بیان اینکه آزادسازی تسهیلات به صورت مقطعی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: با استفاده از 36 ناظر خودکفایی در سطح استان کرمان وضعیت اشتغال متقاصیان بررسی می‌شود و بعد از پرداخت وام نیز با استفاده از ظرفیت تأمین اجتماعی زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: مستمری مددجویان کمیته امداد بعد از توانمند شدن و خودکفایی کامل آنها قطع شده و از خدمات موردی ما می‌توانند استفاده کنند.

میرزایی ابراز داشت: طی سال گذشته 18 هزار و 888 طرح اشتغال و خودکفایی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان کرمان اجرا شد که به این واسطه رتبه برتر استانی را در میان دستگاه‌های متولی امر اشتغال کسب کردیم.

وی گفت: از مجموع طرح‌های اشتغالزایی طی سال گذشته 9 هزار و 911 طرح از محل اعتبارات کمیته امداد و 8 هزار و 977 طرح نیز از محل اعتبارات بانکی و تلفیقی با هزینه‌ای بالغ بر 719 میلیارد و 435 میلیون ریال اجرا شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به دیگر دستاوردهای این نهاد طی سال گذشته ابراز داشت: در زمینه تولید فرش و گلیم یک هزار و 193 تخته فرش به متراژ 4 هزار و 395 متر مربع از مددجویان کمیته امداد خریداری شده است.

میرزایی ارزش مالی این تولیدات را 10 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: هزینه این تولیدات مستقیما به حساب مددجویان واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی سال گذشته 5 هزار و 638 کیلوگرم شیر، 7 هزار و 800 کیلوگرم گوشت و 24 هزار و 313 کیلوگرم پشم و کرک توسط مددجویان کمیته امداد استان کرمان تولید شده است.

میرزایی گفت: 32 میلیارد ریال نیز طی سال گذشته از تولیدات کشاورزی عاید خانواده‌های مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان شده است.

وی ابراز داشت: هدف و اولویت کمیته امداد اشتغال و توانمندسازی مددجویان است، لذا در قالب یک طرح توجیهی بحث اشتغال در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول