اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خبر داد

برخورداری کمیته امداد کردستان از 67 هزار مترمربع فضای فرهنگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از برخورداری این نهاد از 67 هزار مترمربع فضاهای آموزشی در سطح استان خبر داد.

برخورداری کمیته امداد کردستان از 67 هزار مترمربع فضای فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در سنندج یکی از اولویت‌های کمیته امداد را توجه به برنامه‌های فرهنگی دانست و اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی در کردستان با حساسیت و اهمیت بیشتری دنبال می‌شود چراکه سفر تاریخی مقام معظم رهبری به عنوان نقطه عطفی در تاریخ این استان نگاه امنیتی را به نگاهی فرهنگی تبدیل کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و تاثیرگذاری آن بعد از سفر معظم‌له به استان کاملا مشهود است.

وی با اشاره به برخورداری کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از 67 هزار مترمربع فضای آموزشی، تصریح کرد: وجود شش کانون جوانان پیرو ولایت و اردوگاه امام علی(ع) ظرفیت مناسبی برای انجام و توسعه برنامه‌های فرهنگی در این نهاد مقدس است.

وی اضافه کرد: کارهای فرهنگی هدفمند و تاثیرگذار دارای یک سری شاخصه‌های مختلف است که تجهیزات و امکانات مورد نیاز در کانون‌ها، بهره‌مندی از نیروهای متخصص و آموزش‌دیده و رفع مشکلات و نواقص از جمله این موارد بوده که در کمیته امداد کردستان فراهم است.

موسی‌نژاد خواستار هوشمندسازی کانون‌های جوانان پیرو ولایت به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به جامعه هدف این نهاد و دیگر اقشار مردم شد و گفت: توجه به موقعیت استان از نظر جغرافیایی به ویژه صعب‌العبور بودن، پراکندگی و مرزی بودن آن باید در زمان تخصیص اعتبارات فرهنگی به صورت ویژه دیده شود.

وی عدم وجود مشاور خانواده به میزان کافی را از دیگر مشکلات حوزه فرهنگی کمیته امداد در استان کردستان نام برد و تصریح کرد: جذب کارشناسان ارشد حوزه مشاوره در مرکز و شهرستان‌های استان از مهم‌ترین نیازهای حوزه فرهنگی است که امیدواریم با عنایت ویژه مسئولین مرکز این مهم تحقق یابد.

وی با پراهمیت خواندن اجرای طرح نظام جامع خانواده، افزود: با اجرای این طرح، ضمن شناسایی استعدادها و مشکلات خانواده‌ها، مسیر توانمندسازی آنها نیز فراهم خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان شناسایی و حمایت از نخبگان زیرپوشش کمیته امداد را ضروری دانست و افزود: طرح پالایش و شناسایی نخبگان مددجو در سطح استان اجرا می‌شود.

موسی‌نژاد هدفمند و اثربخش‌کردن برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف در این نهاد را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: این موضوع باید در حوزه فرهنگی به صورت ویژه‌تری دیده شود.

وی در ادامه کار در حوزه فرهنگی را حساس و پراهمیت خواند و گفت: افرادی که در حوزه فرهنگی به کارگیری می‌شوند باید از توانمندی و دانش کافی برخوردار باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: تلاش در راستای توانمندسازی اقتصادی، معیشتی و فرهنگی مددجویان مهم‌ترین هدف در این نهاد است و رسیدن به این چشم‌انداز تنها با وجود نیروهای توانمند، متخصص، دلسوز و تعامل و هماهنگی همه حوزه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته وی، نگاه توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد از فرد‌محوری به خانواده‌محوری تبدیل شده و لازمه این کار توجه به همه ابعاد زندگی جامعه هدف کمیته امداد دارد.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از روند روبه رشد برنامه‌ها و خدمات ارزشمند کمیته امداد استان در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگی، افزود: کارهای بسیار خوبی انجام شده ولی کافی نیست و نیاز به همت بیشتری دارد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول