اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد زنجان:

کمیته امداد زنجان آماد‌‌ه جمع‌آوری کفارات مردمی است

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از آمادگی کمیته امداد استان زنجان برای جمع‌آوری کفارات مردمی خبر داد.

کمیته امداد زنجان آماد‌‌ه جمع‌آوری کفارات مردمی است

رضا حسنلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر دفاتر 11 گانه کمیته امداد و همچنین خانه انفاق، احسان و نیکوکاری آماده جمع‌آوری کفارات مردم استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام نیز تاکید بسیاری به پرداخت کفاره شده است، افزود: طرح جمع‌آوری کفارات از سوی کمیته امداد در راستای محرومیت‌زدایی و به مناسبت فراررسیدن ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه طرح جمع‌آوری کفارات به صورت مشخص انجام می‌شود، افزود: کفاره به معنی پوشاندن است و کفاره در دو بخش کفارات عمد و کفارات غیرعمد جمع‌آوری می‌شود.

وی تصریح کرد: کفارات عمد شامل افرادی می‌شود، که در ماه مبارک رمضان به صورت عمدی و غیرموجه روزه واجب خود را ترک کرده‌اند.

حسنلو اظهار کرد: افرادی که از پس از پایان ماه رمضان سال گذشته در 11 ماه باقی مانده تا ماه مبارک رمضان سال آینده موفق به گرفتن روزه‌های قضا شده خود نشوند، موظف به پرداخت کفاره هستند.

وی ادامه داد: افرادی که در ماه مبارک رمضان به صورت عمد روزه خود را ترک کرده‌اند، موظف به طعام دادن به 60 مسکین به ازای هر یک روز ترک روزه هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین با اشاره به افرادی که به صورت غیرعمد و با داشتن عذر شرعی همچون کهولت سن و یا بیماری روزه واجب خود در ماه مبارک رمضان را ترک کرده‌اند، افزود: این افراد نیز موظف به طعام دادن به یک مسکین به ازای هر یک روز ترک روزه هستند.

وی تصریح کرد: میزان کفاره تعیین شده به ازای طعام دادن به هر مسکین یک (مد) است که این میزان برابر با 7 هزار ریال است.

حسنلو مبلغ کفاره تعیین شده برای یک روز روزه قضا شده به صورت غیر عمد را 7 هزار ریال و مبلغ کفاره تعیین شده برای هر روز روزه قضا شده به صورت عمد را 420 هزار ریال اعلام کرد و افزود: کمیته امداد پس از دریافت مبالغ کفارات آن را به نان تبدیل و در اختیار افراد نیازمند قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول