اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام(ره) اعلام کرد

افزایش 70 درصدی اعتبارات فرهنگی کمیته امداد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش 70 درصدی اعتبارات حوزه فرهنگی و رشد 40 درصدی خدمات تربیتی این نهاد در سال‌جاری خبر داد.

افزایش 70 درصدی اعتبارات فرهنگی کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اکبر میرشکار ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در سنندج اظهار کرد: کار فرهنگی در کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال حاضر به عنوان یک ضرورت مطرح و مورد توجه قرار گرفته است و اگر بتوانیم کارهای فرهنگی را به عنوان زیرساخت و زمینه برنامه‌های دیگرمان قرار دهیم، می‌توانیم به توانمندسازی مددجویان امیدوارتر باشیم.

به گفته وی، ارزش ارائه خدمات فرهنگی به یک انسان برابر نجات یک جامعه است، چراکه گاهی انجام کار و خدمت فرهنگی مسیر زندگی انسان را عوض و موجب رشد و بالندگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز بسیاری از مددجویان این نهاد مقدس به عنوان افرادی نام‌آور و مطرح در عرصه‌های مختلف حضور پویا و موثری در جامعه دارند ناشی از تاثیرات کارهای فرهنگی است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) از فرهنگ به عنوان اصل و زیربنای رشد و ترقی جامعه نام برد و یادآور شد: رشد و موفقیت در عرصه‌های دیگر در گرو توجه به حوزه و برنامه‌های فرهنگی است.

میرشکار تصریح کرد: تنها زمانی می‌توانیم در بحث ایجاد اشتغال، حمایت و توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد موفق شویم که به رسالت و وظایف خود در حوزه فرهنگی جامه عمل بپوشانیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش حس خودباوری لازمه ایجاد اشتغال‌ پایدار در بین مددجویان است که با ارائه برنامه‌ها و کارهای فرهنگی و محتوایی امکان‌پذیر خواهد بود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد تصریح کرد: توانمندسازی فکری مردم و مددجویان از برنامه‌های اصلی این نهاد در سرفصل فرهنگی است.

میرشکار خاطرنشان کرد: اگر فکر و فرهنگ مردم از دریافت مستمری‌های امداد تغییر نکند بدون شک هزینه کردن‌ در سطح کلان و اعطای تسهیلات،‌ سرمایه به باد دادن است.

وی تقویت تفکر امرار معاش در خانواده‌ها را ضروری دانست و عنوان کرد: مصرف کردن و مدیریت تسهیلات اشتغال نیز مستلزم داشتن فرهنگ کار و تفکر امرار معاش است.

به گفته وی، هر اندازه که زیرساخت برنامه‌ها و کارها قوی‌تر باشد قطعا بازخورد و نتیجه آن بهتر و مطلوب‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه استقلال اقتصادی هر جامعه‌ای منوط به استقلال فرهنگی آن جامعه است، هدفمندی و آینده‌نگری، استمرار و بهره‌گیری از ابزار هنر را از ویژگی‌های مهم کار فرهنگی در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی با استمرار، تاثیرات عمیق دارد.

وی تاکید کرد: نگاه به برنامه‌های فرهنگی نباید نگاه ویترینی و سطحی باشد چراکه چنین نگاهی ما را از مسیر اصلی دور خواهد کرد.

وی انتقال مفاهیم دینی و تعمیق باورهای دین در بین مددجویان را مهم‌ترین اولویت برنامه‌های فرهنگی امداد برشمرد و تاکید کرد: انجام هر برنامه‌ای در حوزه فرهنگی باید با اولویت تعمیق باورهای دینی صورت پذیرد.

وی برنامه‌ریزی کارهای فرهنگی با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان خبره را ضروری خواند و تصریح کرد: تشکیل اتاق‌های فکر با حضور متخصصین و کارشناسان فرهنگی در تحقق اهداف الزامی است.

وی بر استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه در حوزه فرهنگی تاکید کرد و افزود: اولویت‌بندی در اجرا و نظارت دقیق در برنامه‌های فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته وی، روحیه خدمتگزاری، اعتقاد راسخ به کار فرهنگی، تحصیلات مرتبط و تجربه و توان بالای برقراری ارتباط مهم‌ترین نیازهای موفقیت در حوزه‌های فرهنگی است.

میرشکار بر پرهیز از افراط و تفریط در کارهای فرهنگی تاکید کرد و آن را لازمه پیشرفت کار مدیران فرهنگی دانست.

به گفته وی، ترویج نظام ارزشی دین، بومی‌سازی شیوه و محتویات، تامین امکانات لازم به منظور شکوفایی استعدادها از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های حوزه فرهنگی امداد در سال‌جاری است.

معاون فرهنگی کمیته امداد گفت: برنامه‌های فرهنگی با توجه به نیاز و استعدادهای هر استانی تعریف و اجرا می‌شود.

وی به فعالیت 4 هزار نفر در حوزه فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت رسمی و قراردادی اشاره کرد و گفت: 13 شیوه آموزشی در دستور کار این حوزه قرار گرفته و تمامی پیام‌ها و آموزش‌های مورد نیاز خانواده‌ها مشخص و تولید شده است.

وی بر تعامل و همکاری حوزه‌های مختلف حمایت، خودکفایی، درمان و فرهنگی استان کردستان به منظور پیشبرد هرچه بیشتر اهداف تاکید کرد و افزود: خوشبختانه کمیته امداد استان کردستان در بسیاری از حوزه‌ها به بهترین شکل ممکن عمل کرده است.

وی در پایان خواستار تقویت بحث مشاوره خانواده در استان شد و نیروی انسانی باتجربه و تحصیل‌کرده استان بسترساز تحقق این مهم خواهد بود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول