اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی کمیته امداد کشور خبر داد

بهره‌مندی 240 هزار نوجوان از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و آموزش کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از بهره‌مندی 240 هزار جوان و نوجوان زیرپوشش این نهاد از برنامه‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد در سطح کشور در ایام تابستان خبر داد.

بهره‌مندی 240 هزار نوجوان از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، اکبر میرشکار در بازدید از کانون فرهنگی تربیتی جوانان پیرو ولایت قروه با اشاره به اینکه این تعداد در قالب 100 مجتمع دائمی فرهنگی و تربیتی، 18 مرکز اردوگاهی، 100 خوابگاه دانش‌آموزی و 600 کانونش موقت با همکاری آموزش و پرورش ساماندهی شده‌اند، اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی کمیته امداد در تابستان امسال بر مبنای خانواده‌محوری برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در همین راستا 5 اردوگاه کشوری میزبان اردوهای خانوادگی است و مراکز فرهنگی دائم و موقت نیز با همین نگرش میزبان سرپرستان و والدین جوانان و نوجوانان عضو خانواده کمیته امداد امام(ره) است.

وی طرح هوشمندسازی مراکز فرهنگی را از دیگر طرح‌های در دست اجرای معاونت فرهنگی در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: این طرح در طول امسال در تمامی مراکز فرهنگی کمیته امداد در سطح کشور اجرایی خواهد شد.

میرشکار در ادامه از اجرای طرح بومی‌سازی برنامه‌های آموزشی مراکز فرهنگی کمیته امداد در سال 91 نیز خبر داد و تصریح کرد: این طرح در راستای هدفمندسازی آموزش‌ها با مشارکت صاحبنظران حوزه فرهنگ و آموزش هر منطقه تدوین خواهد شد تا متون آموزشی متناسب با شرایط هر منطقه تولید و به جوانان و نوجوانان ارائه شود.

وی به رشد قابل توجه اعتبارات فرهنگی کمیته امداد در سال‌جاری نیز اشاره کرد و گفت: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان زیرپوشش امسال 70 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که 50 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی و 20 میلیارد ریال از محل مشارکت خیرین تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان هم با اعلام اینکه این استان دارای بیشترین مراکز فرهنگی و تربیتی در کشور است، گفت: در حال حاضر 6 کانون فرهنگی تربیتی جوانان پیرو ولایت در سطح استان فعال است که در طول سال 2 هزار و 500 جوان و نوجوان زیرپوشش کمیته امداد و آزاد از برنامه‌های متنوع این مراکز بهره‌مند هستند که این آمار در تابستان امسال تا 104 هزار و 500 نفر ارتقا یافته است.

قنبر موسی‌نژاد اعتبارات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در سال گذشته را 10 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بنابر اعلام معاونت فرهنگی و آموزش کمیته امداد امام(ره) کشور این اعتبار امسال نسبت به سال گذشته رشدی 70 درصدی خواهد داشت.

امام جمعه قروه نیز در این بازدید با تقدیر از خدمات ارزشمند کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: خدمات این نهاد در مسیر حرکت به سمت جهانی شدن قرار دارد که این امر نتیجه دوراندیشی بنیانگذار انقلاب اسلامی در تاسیس این نهاد ارزشمند است.

حجت‌الاسلام صفرعلی احیا با اشاره به نقش کمیته امداد در ارتقا ابعاد شخصیتی مددجویان تصریح کرد: این نهاد در کنار فعالیت‌های مرتبط با توانمندسازی اقتصادی مددجویان و نیز کارهای فرهنگی و تربیتی ویژه، به حفظ کرامت انسانی مددجویان نیز توجه چشمگیری دارد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول