اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان

طرح تربیت حافظان قرآن در استان مرکزی کلید خورد

خبرگزاری فارس: همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در استان مرکزی کلید خورد.

طرح تربیت حافظان قرآن در استان مرکزی کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این طرح در امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انس هر چه بیشتر با قرآن کریم است که باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی ساجدی‌فر اظهار داشت: ترویج و انس با قرآن کریم از خواسته‌های به حق پیامبر اکرم(ص) و مقام معظم رهبری است که در این راستا طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در سراسر کشور به اجرا در می‌آید.

وی با تاکید بر لزوم گسترش و ترویج  فرهنگ قرآنی در جامعه تصریح کرد: فرهنگ‌ قرآنی نجات‌بخش جامعه و تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی بشریت است و از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه در شرایط امروز جامعه جهانی ترویج فرهنگ قرآنی در کشورهای اسلامی بیش از گذشته احساس می‌شود گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن معجزه جاوید پیامبر اکرم(ص) است که قرائت یک سوره در این ماه از ثواب بسیار بالایی برخوردار است.

ساجدی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم گفت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تربیت 4 هزار و 640 نفر حافظ را طی یک دوره 4 ساله به مرحله اجرا در می‌آورد.

به گفته وی در این طرح که از اول ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد، نونهالان بین سنین 7 تا 12 سال اقدام به حفظ سوره‌های کوتاه قرآن کریم، نوجوانان 12 تا 18 سال سن جزء اول و جزء آخر همچنین افراد 19 سال به بالا دو جزء اول به همراه جزء آخر قرآن کریم را حفظ خواهند کرد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول