اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ماه مبارک رمضان صورت گرفت

توزیع 5 هزار جلد قرآن کریم در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان ۵ هزار جلد قرآن کریم در مساجد و اماکن مذهبی استان کرمان توزیع شده است.

توزیع 5 هزار جلد قرآن کریم در کرمان

حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در آستانه ماه بهار قرآن و تأکید و توجه بیشتر بر قرائت آیات کلام‌الله مجید 5 هزار جلد قرآن کریم در سطح مساجد و اماکن مذهبی استان کرمان توزیع شد.

وی با اشاره به طرح بزرگ تربیت حافظان قرآن کریم به عنوان رسالت سازمان اوقاف و تأکید رهبر معظم انقلاب بیان داشت: در راستای برنامه‌ پنج ساله توسعه باید یک میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم که سهم استان کرمان 10 هزار نفر است.

قاسمی‌زاده عنوان کرد: مخاطبان این طرح بزرگ سه گروه سنی هفت تا 12‌، 13 تا 19 و 19 سال به بالا هستند که به ترتیب باید جزء 30، جزء یک و 30 و جزء یک، دو و 30 قرآن را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری اساتید و حافظان جامعه‌القرآن کریم اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: محل برگزاری کلاس‌ها نیز امامزاده‌های شاخص و بقاع متبرکه در سطح استان کرمان است.

قاسمی‌زاده با تاکید بر توجه والدین به این طرح عظیم گفت: خانواده‌ها هزینه‌های زیادی برای آموزش‌های گوناگون فرزندان خود در مدارس و آموزشگاه‌های مختلف می‌کنند که در این میان قرآن کریم مظلوم واقعه شده است.

وی گفت: بقاع متبرکه مأمن مردم هستند و ملاک حضور مردم تنها موارد دنیوی نیست و باید به مسائل دینی و فرهنگی نیز توجه داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از خیران و متمکنان درخواست کرد تا برای وقف و فعالیت‌های قرآنی اقدام کنند.

قاسمی‌زاده همچنین به اعزام 100 روحانی به امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شاخص استان کرمان اشاره کرد و ابراز داشت: این روحانیان در قالب طرح نشاط معنوی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شاخص استان کرمان حضور دارند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول