اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم صورت می‌گیرد

تربیت 162 حافظ و قاری قرآن در کوهبنان

خبرگزاری فارس: مدیر اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان گفت: با اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در کوهبنان 162 حافظ و قاری قرآن در این خطه تربیت می‌شوند.

تربیت 162 حافظ و قاری قرآن در کوهبنان

رضا مطیع‌دولت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان به منظور تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در امامزادگان سراسر کشور در قالب طرح ملی تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم این طرح را اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: این طرح با همکاری دارالقرآن و مؤسسات قرآنی شهرستان در سه بقعه از بقاع متبرکه کوهبنان از اول ماه مبارک رمضان تا پایان اسفند ماه به اجرا گذاشته می‌شود.

مطیع‌دولت با بیان اینکه سهم شهرستان کوهبنان تربیت 81 قاری و 81 حافظ قرآن است، ابراز داشت: از ماه مبارک رمضان این طرح آغاز می‌شود و در اسفند ماه سال جاری پایان می‌یابد.

وی اذعان کرد: سهم بقاع متبرکه به ترتیب شامل امامزاده بی‌بی‌عصمت 35 نفر، امامزاده بی‌بی‌خاتون دهستان جور 30 نفر و امامزاده سلیمان‌شاه مرکز شهرستان 16 نفر است.

مطیع‌دولت افزود: این طرح در سه امامزاده کوهبنان در سه سطح کودکان هفت تا 12 ساله با حفظ جزء 30، نوجوانان 13 تا 18 سال با حفظ جزء‌های یک و 30 و گروه سنی 19 سال به بالا با حفظ جزء‌های اول، دوم و 30 قرآن از ابتدای ماه مبارک رمضان اجرایی می‌‌شود.

وی یکی از برنامه‌های شاخص قرآنی ماه رمضان را طرح جزء‌خوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده سلیمان‌شاه و در جوار قبور مطهر شهدا ذکر کرد و بیان داشت: این برنامه همه روزه از ساعت 17 در آستان مقدس این امامزاده برگزار می‌شود.

مدیر اداره اوقاف کوهبنان از دعوت سخنرانان، مداحان و قاریان برجسته کشوری برای شب‌های قدر در این شهرستان خبر داد و گفت: برای بهره‌گیری هرچه بیش‌تر از این ماه پرفیض و با برکت قاریان برجسته را با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه به امامزاده سلیمان‌شاه و مساجد شهرستان دعوت می‌کنیم.

مطیع‌دولت افزود: در اجرای طرح نهضت حفظ قرآن کریم و به منظور فراهم شدن بستر مناسب برای ثبت‌نام جوانان و نوجوانان در کلاس‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مدارس، مساجد، نماز جمعه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج و رسانه‌ها فراخوان داده شده تا اجرای این طرح گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به اداره اوقاف کوهبنان یا به مسئول فرهنگی بقاع متبرکه مراجعه کنند.

مطیع‌دولت گفت: پس از اجرای این طرح به نفرات برتر طرح نهضت قرآنی جوایز ارزنده‌ای به رسم یادبود اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول