اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل اوقاف کرمانشاه خبر داد

تربیت 7 هزار حافظ قرآن در سال‌ جاری

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در سال‌جاری تربیت 7 هزار قاری قرآن و در 4 سال آینده تربیت 50 هزار حافظ از برنامه‌های اوقاف استان است.

تربیت 7 هزار حافظ قرآن در سال‌ جاری

 به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، حجت‌الا‌سلام اسماعیل حسینی‌مقدم امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان برگزار شد اظهار کرد: از محل نزورات مردم در امامزادگان و از محل موقوفات منطبق، برنامه‌های متنوعی در ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

حسینی‌مقدم ادامه داد: بیش از 100 نفر از مبلغان در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

وی از برگزاری طرح نشاط معنوی برای بیش از 4 هزار نفر دانش‌آموز در بقاع متبرکه خبر داد و تصریح کرد: کلاس‌های تفسیر، ترتیل و جزءخوانی قرآن، بیان احکام شرعی، برگزاری خیمه‌های معرفت، نماز جماعت و سخنرانی در امامزادگان نیز برگزار می‌شود.

حسینی‌مقدم با اشاره به مهمترین تدبیر قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: برنامه تربیت 7 هزار نفر از حافظان قرآن کریم در استان کرمانشاه در ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

وی این برنامه را برای رده‌های سنی خردسالان، جوانان و بزرگسالان عنوان کرد و افزود: محوریت این برنامه در بقاع متبرکه پیش‌بینی شده است و شرکت‌کنندگان تا نیمه اسفند‌ماه سال‌جاری حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم را انجام خواهند داد.

 مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه با اظهار امیدواری ادامه داد: تعداد شرکت‌کنند‌گان در این طرح مهم را در سال‌جاری به 10 هزار نفر نزدیک خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: به همین منظور قرارگاه قرآنی در مرکز استان تشکیل شده و فعالانه برنامه‌های استان را کنترل و نظارت می‌کند.

حسینی‌مقدم اجرای این رخداد مهم را در استان برای ترویج فرهنگ قرآنی و انس با این کتاب آسمانی و در راستای پاسخگویی به امر و تاکیدات مقام معظم رهبری لازم و ضروری دانست.

وی با اشاره به برنامه سازمان اوقاف و امور خیریه برای مدت 4 سال گفت: تربیت یک میلیون حافظ قرآن در سطح کشور است که سهم استان کرمانشاه در سال‌جاری 7 هزار و در 4 سال، بیش از پنجاه هزار نفر است.

حسینی‌مقدم خاطر‌نشان کرد: برای هر کلاس 20 نفر یک مربی در نظر گرفتیم و هر قرآن‌آموز در هفته، دو جلسه در کلاس‌های حفظ شرکت می‌کند‌.

وی افزود: در شهر کرمانشاه محدودیت فضای فیزیکی در امامزادگان داریم‌، طرح را در شعاع پیرامونی امامزادگان اجرا خواهیم کرد.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به مرتبط بودن نامه‌های مربوط به سفر مقام معظم رهبری به سازمان اوقاف وامور خیریه تصریح کرد: 899 نامه بوده که از این تعداد فقط  59 مورد از آنها در دست بررسی است و برخی از این موارد صاحبان آن شناسایی نشده و بقیه نامه‌ها نیز پاسخ داده شده است‌.

وی با اشاره به برنامه‌های شب‌های احیا ادامه داد: در شب‌های احیا برنامه‌های ویژه داریم و در استان به مدت 3 روز میزبان قاری مصری خواهیم بود و همچنین محافل انس با قرآن برگزار خواهد شد.

حسینی‌مقدم در پایان با اشاره به دیگر برنامه‌های اجرایی ماه مبارک رمضان گفت: به 30 هزار نفر افطاری داده می‌شود و جلسات جزء‌خوانی و ختم قرآن نیز در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول