اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

تربیت فعالان قرآنی محدود به زمان خاصی نیست

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تاکید بر اینکه تربیت حافظان و قاریان قرآن محدود به زمان خاصی نیست، گفت: سهم استان اصفهان در سال جاری در تربیت فعالان قرآنی، تربیت 30 هزار حافظ و قاری قرآن است.

تربیت فعالان قرآنی محدود به زمان خاصی نیست

محمدتقی نقدعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه طرح ملی نهضت حفظ قرآن برای نخستین بار در سطح مجموعه اوقاف برگزار می‌شود، اظهار کرد: اوقاف به عنوان متولی فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شود و مجموعه اوقاف با بهره‌گیری از برنامه‌های مختلف به دنبال تربیت فعالان قرآنی در سطح کشور است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران باید با تمام مجموعه‌ها و متولیان اجرای برنامه‌های قرآنی در راستای ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به سوی مباحث قرآنی همکاری کنند، اضافه کرد: هم‌چنین رسانه‌ها باید در صورت مواجه شدن با نقصان‌هایی در راستای اجرای طرح ملی حفظ قرآن این نقصان‌ها را به گوش مسئولان برسانند.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه تمام موسسه‌ها، فعالان و اساتید قرآنی موجود در سطح استان باید با مراجعه به تمام ادارات اوقاف و امور خیریه سطح استان اطلاعات خود را در زمینه مباحث قرآنی به ثبت برسانند، ادامه داد: اجرای کامل طرح ملی نهضت حفظ قرآن به وجود این افراد نیاز دارد و اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین شهر‌های مذهبی موجود در سطح کشور از وجود استعداد‌های قرآنی توانمند بهره‌مند است.

نقدعلی تاکید کرد: سهم استان اصفهان در سال جاری در راستای تربیت فعالان قرآنی تربیت 30 هزار حافظ و قاری قرآن است و تربیت حافظان و قاریان قرآن محدود به زمان خاصی نیست. 

وی با بیان اینکه فعالان قرآنی در تمام زمان‌ها باید تربیت شوند، افزود: حفظ نسل جوان جامعه در مقابل تهدید‌ها، آسیب‌های فرهنگی و تهاجم‌های فرهنگی در گروی گسترش قرآن و مباحث قرآنی در میان جوانان است و در ماه رمضان به عنوان ماه بهار قرآن برنامه‌های قرآنی در سطح مساجد و امام‌زاده‌ها برگزار می‌شود.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ماه رمضان بازار رونق فعالیت‌های قرآنی است و پیش‌بینی می‌شود که در این ماه تعداد بالایی از جوانان در فعالیت‌های قرآنی شرکت ‌کنند.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول