اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای طرح ملی تربیت حافظان قرآن در بقاع متبرکه

1300 حافظ قرآن کریم در میناب تربیت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میناب از "تربیت 1300 حافظ قرآن کریم" در این شهرستان در قالب طرح ملی تربیت حافظان قرآن در بقاع متبرکه خبر داد.

1300 حافظ قرآن کریم در میناب تربیت می‌شود

جابر زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میناب اظهار داشت: این تعداد در راستای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه در چهار بقعه در میناب تربیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن کریم در نگاه اولیای دین و امامان معصوم (ع) از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: حافظ قرآن از این منظر هم‌تراز و هم رتبه پیامبران الهی انگاشته شده و به تعداد آیاتی که در سینه دارد به درجات رفیع بهشتی وعده داده شده است.

زارع ادامه داد: حفظ قرآن کریم تنها در حافظ قرآن تاثیر گذار نیست بلکه او در روابط فردی، اجتماعی و خانوادگی نیز به دلیل برخورداری از نعمت انس با کلام خدا می‌تواند همواره نقش مربی اخلاق را بر عهده گرفته و جامعه را از بدی‌ها نهی کرده و نیکی‌ها را در آن ترویج دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میناب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با درک صحیح و واقع بینانه از نقش موثر حافظان قرآن کریم در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه و با ترسیم چشم اندازی نوین در عرصه فعالیت‌های قرآنی، سخن از تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن کریم به میان آورده‌اند که این رویکرد، گامی بزرگ در راستای پیشبرد اهداف جامعه قرآنی و پیشرفت به سوی تعالی و رشد همه جانبه است.

وی اضافه کرد: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان یکی از مهمترین نهادهای فعال قرآنی و تأثیرگذار در عرصه فرهنگ سازی و با بهره گیری از ظرفیت عظیم آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور، اقدام به تدوین و ارائه دستورالعمل برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ قرآن کریم در بقاع متبرکه کشور کرده است.

زارع تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و استفاده بهینه از فضاهای موجود در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور و تبدیل آنها به قطب فرهنگی را از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد و ابراز داشت: سهم میناب از این طرح تربیت یک هزار و 300 نفر است.

وی گفت: تمامی اقدامات در راستای تشکیل دبیرخانه‌ شهرستانی و پشتیبانی مادی و معنوی از این طرح و جذب و سوق دادن امکانات و منابع مادی و انسانی و تجهیزات لازم جهت اجرای هر چه بهتر این طرح عظیم فراهم شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی جامعه القرآن در شهرستان میناب خبر داد و افزود: دوره‌های ویژه حفظ توسط اساتید مجرب این رشته و در سه مقطع نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول