اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز خبر داد

اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در البرز

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز از اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در این استان خبر داد.

اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز،‌‌ ابوالفضل بنی‌احمدی اظهار داشت: در این راستا این اداره کل عهده‌دار تربیت تعداد بیش از 7 هزار و 760 حافظ و قاری قرآن کریم تا پایان سال جاری شده است.

وی درباره طرح تربیت حافظان قرآن کریم گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یکی از متولیان اصلی امور قرآنی در کشور، با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ قرآن کریم کرده است.

این مسئول افزود: این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و استفاده بهینه از فضاهای موجود در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور و تبدیل آنها به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: باید فرهنگ قرآنی در بین اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان ترویج و نهادینه شود.

بنی‌احمدی یادآور شد: در اجرای طرح نهضت حفظ قرآن کریم و ثبت نام جوانان و نوجوانان در کلاس‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مدارس، مساجد، نماز جمعه، کانون‌های فرهنگی، پایگاه‌های بسیج و رسانه‌های گروهی و مطبوعات فراخوان شود تا اجرای این طرح گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: زمان اجرای طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان تا اسفند ماه سال جاری می‌باشد.

این مسئول با اشاره به مخاطبان طرح و رشته حفظ هر کدام یادآور شد: گروه اول کودکان 7 تا 12 سال هستند که باید سوره‌های جزء سی‌ام را حفظ نمایند، گروه دوم نوجوانان 13 تا 18 سال که باید جزء سی‌ام و جزء اول را حفظ کنند و گروه سوم جوانان و بزرگسالان 19 سال به بالا هستند که باید جزء سی‌ام، جزء اول و جزء دوم را حفظ کنند.

وی مکان برگزاری این طرح را آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه عنوان کرد و گفت: تمام امامزادگان و بقاع متبرکه استان البرز که امکان برگزاری طرح را دارند باید آماده برگزاری این طرح شوند.

بنی‌احمدی تصریح کرد: طرح نهضت حفظ قرآن در تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه استان البرز طی زمان بندی صورت گرفته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول