اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی آتی

300 حافظ قرآن به مجموعه آموزشی اصفهان می‌پیوندند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سال تحصیلی آتی حدود 300 نفر از حافظان و قاریان برجسته قرآن به نظام آموزشی استان وارد می‌شوند که این افراد به صورت کار معین و قراردادی در سیستم آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

300 حافظ قرآن به مجموعه آموزشی اصفهان می‌پیوندند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مجید عاملیان ظهر امروز در آئین اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان سراسر کشور اظهار کرد: کیفیت مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان سراسر کشور افزایش می‌یابد اما بر اساس ارزیابی وزارت آموزش و پرورش مطلوب بودن این دوره از مسابقات را به میزبانی اصفهان نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان از ویژگی‌ها و توانمندی‌های قرآنی بسیاری برخوردار است، اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران باید در عرصه ورود به مباحث قرآنی نسبت به سایر کشور‌ها پیشتاز باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه کشور‌های عرب‌زبان به صورت کامل به عرصه قرآن و آموزش‌های قرآنی ورود پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: تربیت حافظان قرآنی از مهم‌ترین رویکرد‌های آموزش و پرورش است که در حال حاضر 170 هزار نفر از دانش‌آموزان موجود در سطح استان در طرح حفظ قرآن کریم شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 400 مدرسه قرآنی در نوبت بعد از ظهر و به صورت فوق برنامه در استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: سال تحصیلی آتی نیز حدود 80 مدرسه قرآنی به صورت تخصصی در سراسر استان راه‌اندازی می‌شوند.

عاملیان با اشاره به اینکه این مدارس با رویکرد قرآنی در دوره ابتدایی راه‌اندازی می‌شوند، تاکید کرد: در فضای تعلیم و تربیت بر اساس نیاز امروز حرکت‌های بزرگ قرآنی در سطح کشور در حال اجرا است.

وی به تعداد مربیان قرآنی موجود در سطح استان اشاره کرد و افزود: سال تحصیلی آتی حدود 300 نفر از حافظان و قاریان برجسته قرآن به نظام آموزشی استان وارد می‌شوند که این افراد به صورت کار معین و قراردادی در سیستم آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: فعالیت‌های قرآنی جزو شرح وظایف معلمان، مربیان و مدرسان قرآن و دینی موجود در سطح نظام آموزشی کشور است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول