اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اقاف صومعه‌سرا خبر داد

تربیت 577 حافظ قرآن کریم در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا از تربیت 577 حافظ قرآن کریم در 11 بقعه متبرکه این شهرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

تربیت 577 حافظ قرآن کریم در صومعه‌سرا

عزیز خادم‌شریف امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به ضرورت توجه مسلمانان به فیوضات و برکات ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌‌ترین ماه‌های سال است که در آن به خواست خداوند تمام درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود.

وی قرائت و توجه به قرآن در ماه مبارک رمضان را دارای برکت ویژه‌ای دانست و افزود: عنایت خداوند به بندگانش در ماه رمضان مضاعف بر ماه‌های دیگر است.

رئیس اداره اوقاف صومعه‌سرا درباره برنامه‌های ماه مبارک رمضان در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی در سطح شهر و روستاهای این شهرستان، تصریح کرد: هم‌اکنون تمام مساجد و بقاع صومعه‌سرا با همکاری خادمان و افراد داوطلب در حال غبارروبی و آماده شدن برای ماه مهمانی الهی است.

وی آمادگی نسبت به اعزام روحانیون برای برپایی نماز جماعت در تمام مساجد، اجرای محافل قرآنی، برپایی برنامه‌های دینی و شرعی و سخنرانی‌های مذهبی و معنوی را از دیگر برنامه‌ها در ایام مبارک رمضان ذکر کرد.

خادم‌شریف، با بیان اینکه حفظ قرآن کریم در نگاه اولیای دین و امامان معصوم (ع) از جایگاه و منزلت خاصی برخوردار است، یادآور شد: حافظان قرآن از منظر حفظ همتراز و هم رتبه پیامبران الهی انگاشته می‌شوند.

وی حفظ قرآن را در روابط فردی، اجتماعی و خانوادگی تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: قرآن در برابر انسان‌ها همواره نقش مربی اخلاق را ایفا می‌کند.

رئیس اداره اوقاف صومعه‌سرا به فرمایش مقام معظم رهبری در باره تربیت 10 میلیونی حافظان قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این رویکرد، گامی بزرگ در راستای پیشبرد اهداف جامعه قرآنی و پیشرفت جامعه به طرف تعالی و رشد همه جانبه است.

وی از اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در بقاع متبرکه خبر داد و اذعان کرد: هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است.

خادم‌شریف با تصریح بر اینکه این طرح از ماه مبارک رمضان در صومعه‌سرا آغاز می‌شود، ابراز کرد: بالغ بر 577 نفر از دختر و پسر صومعه‌سرایی در راستای اجرای طرح مذکور قرار گرفته و به عنوان حافظان قرآن تربیت قرآنی می‌شوند.

به گفته وی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در 11 بقعه متبرکه صومعه‌سرا از جمله بقعه سید جعفر آقا، سید مهدی آقا، سید ابراهیم گوراب‌زرمیخ، میرقوام زیگسار، سید جمال فلاح‌آباد، سید زکی مناره بازار، سید ابراهیم و سلیمان‌دهنده، سید حسین کلنگستان، عینعلی و زینعلی پشتیر، سیدمحمد جان ضیابر و سید ابراهیم نوخاله اجرا می‌شود.

خادم‌شریف، با اشاره به گروه‌های سنی شرکت کننده در این دوره از طرح تربیت حافظان قرآن متذکر شد: این طرح تمام گروه سنی شامل کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول