اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان خبر داد

ثبت‌نام 1000 نفر در طرح تربیت حفظ و قرائت قرآن

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: در طرح تربیت حفظ و قرائت قرآن کریم بیش از 1000 نفر در سیستان و بلوچستان ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 1000 نفر در طرح تربیت حفظ و قرائت قرآن

حجت‌الاسلام منصور هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با رایزنی‌های انجام شده و پیگیری مداوم واحد فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان قرار است در ماه مبارک رمضان چند کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاری مصری در زاهدان و زابل برگزار شود.

وی افزود: محفل انس با قرآن با دعوت از قاری بین‌المللی، "الشیخ فاروق احمد ضیف" از کشور مصر در روزهای آغازین ماه مبارک رمضان در شهرستان زاهدان و زابل با حضور قاریان و حافظان استانی و علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان ادامه داد: طرح ملی پرورش و تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم توسط مدیریت اوقاف در استان آغاز شده و قرار است با برگزاری این گونه محافل و مجالس قرآنی و تشویق علاقه‌مندان به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش 15 میلیون حافظ قرآن در کشور جامه عمل بپوشانیم.

هاشمی تصریح کرد: این طرح که در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در سراسر کشور برگزار خواهد شد همراه با اعطای گواهینامه رسمی و جوایز نفیسی همچون کمک هزینه عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس است.

وی اضافه کرد: ما به دلیل اینکه در استان امامزاده شاخص نداریم این طرح را در مساجد استان برگزار می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بیان داشت: زمان ثبت‌نام طرح از تاریخ 21 تیرماه بوده و آغاز طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان خواهد شد و مکان ثبت نام طرح امامزادگان و بقاع متبرکه و ادارات اوقاف و امور خیریه در استان است.

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز از ثبت‌نام بیش از 1000 نفر در طرح تربیت حفظ و قرائت قرآن کریم تاکنون در استان خبر داد.

حسین سالاری گفت: ثبت‌نام آغاز شده است و آمار ثبت‌نام شدگان در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه ثبت می‌شود و به صورت لحظه‌ای و مستمر طرح مذکور توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور راهبری و حمایت می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول