اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

رؤیت هلال ماه رمضان با اعلام رسمی علمای دین خواهد بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج با تأکید بر توجه اقشار مختلف مردم نسبت به توجه و دقت نظر در خصوص رؤیت هلال ماه رمضان، این مهم را منوط به اعلام رسمی علمای دینی دانست.

رؤیت هلال ماه رمضان با اعلام رسمی علمای دین خواهد بود

ماموستا حسام‌الدین مجتهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ماه رمضان بزرگ‌ترین و با برکت‌ترین ماه الهی است که اگر مسلمانان آداب و شرایط ویژه این ماه مبارک را مدنظر داشته باشند، می‌توانند زمینه‌های سعادت خویش در دنیا و آخرت را فراهم آورند.

امام جمعه سنندج به دستورات فقهی مسلمانان پیرو مذهب امام شافعی(رض) به ویژه مردم مسلمان کردستان در خصوص رؤیت هلال ماه رمضان اشاره کرد و افزود: بر اساس مبانی فقهی اهل سنت باید یک فرد عادل و آگاه هلال ماه رمضان را رؤیت کرده و به علمای دینی اعلام کند.

ماموستا مجتهدی تصریح کرد: مردم کردستان می‌توانند در این خصوص موارد رؤیت خویش را به شورای اهل سنت در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه اقدام سرخود در خصوص روز‌ه گرفتن در ماه مبارک رمضان و آغاز این ماه بدون نظر علمای دین و مجتهدین جامع‌الشرایط ممنوع بوده و باید مسلمانان از این امر پرهیز کنند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: جمهوری اسلامی مترقی‌ترین نظام مبتنی بر آموزه‌های الهی در جهان است چراکه همه قوانین و مقررات در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در ایران مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و مبانی قرآنی بوده و رهبری این جامعه و نظام مترقی را نیز عالمی جامع‌الشرایط بر عهده دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت عدم رؤیت هلال ماه رمضان در شامگاه پنج‌شنبه به طور قطع روز شنبه اول ماه رمضان خواهد بود و مردم باید پیرو دستورات علمای دینی باشند و از رسانه‌‌های عربی و کشورهای منطقه تبعیت نکنند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول