اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

برخورد قضایی با کم فروشی و گران فروشی در آستانه ماه رمضان

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با هماهنگی تعزیرات حکومتی با متخلفین در زمینه کم فروشی و گران فروشی در آستانه ماه مبارک رمضان به صورت قضایی برخورد می‌شود.

برخورد قضایی با کم فروشی و گران فروشی در آستانه ماه رمضان

محمدرضا سمیعی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نظارت و بازرسی اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان از 15 تیر ماه آغاز شده و تا 25 مرداد ماه ادامه دارد.

وی از آمادگی تمام بازرسین و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد و تصریح کرد: نظارت و بازرسی بر روی کالاها و اقلام مورد نیاز در ماه مبارک رمضان به صورت جدی آغاز شده و با متخلفین برخورد قضایی می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: قیمت و کیفیت همه کالاها توسط کارشناسان و بازرسان این سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دقت و بازرسی بر روی برخی کالاها و مواد پروتئینی مانند گوشت، مرغ، میوه و تره‌بار، روغن و برنج شدیدتر از سایر کالاها انجام می‌شود.

سمیعی‌نسب تاکید کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بر نحوه تولید، تامین و توزیع شیرینی‌های سنتی و مرسوم در ماه مبارک رمضان مانند خرما، زولبیا و بامیه به صورت جدی نظارت می‌کنند.

وی گوشت مرغ را یکی از اساسی‌ترین اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان دانست و بیان کرد: نظارت و بازرسی بر توزیع گوشت مرغ در استان قم به صورت ویژه آغاز شده است و با هرگونه تخلف در این راستا برخورد قانونی می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: برای جلوگیری از تخلفات در کشتارگاه‌ها بازرس مقیم بر نحوه کشتار و توزیع مرغ به بازار نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه بازرسی در این راستا به صورت جدی در حال انجام است تصریح کرد: بازرس ناظر با اتومبیل پخش گوشت مرغ تا بازار همراه می‌شود تا جلوی انحراف احتمالی این اتومبیل از مسیر بازار را در بین راه بگیرد.

سمیعی‌نسب از ادامه بازرسی‌ها بعد از توزیع گوشت مرغ خبر داد و گفت: بعد از تخلیه مرغ در واحدهای توزیعی بازرسین نظارت مستمر دارند تا این محصول به ازای هر کیلو 4 هزار و 700 تومان بین مصرف‌کنندگان توزیع شود.

وی از هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت با سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: بر اساس این هماهنگی به برخی از تخلفات که به تعزیرات گزارش می‌شود خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: نظارت جدی بر کبابی‌ها، نانوایی‌ها و کارخانجات آرد و نان در ایام ماه مبارک رمضان اعمال می‌شود.

وی هرگونه افزایش قیمت نان را تخلف عنوان و خاطر نشان کرد: مردم هرگونه تخلف را با شماره تلفن 124 به صورت شبانه‌روزی اعلام کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول