اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی استاندار مازندران

200 میلیون تومان برای احداث سرای سالمندان بابل اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: از سوی استاندار مازندران و اعتبارات تملک و دارایی مازندران 200 میلیون تومان برای احداث سرای سالمندان بابل اختصاص یافت.

200 میلیون تومان برای احداث سرای سالمندان بابل اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، روح‌الله ردایی در حاشیه بازدید از مرکز سالمندان باب الحوائج بابل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دنیای امروزی با توجه به گسترش فناوری علم و تکنولوژی و کاهش سنت حسنه صله‌رحم، واگذاری سالمندان به مراکز بهزیستی بسیار افزایش یافته با توجه به اینکه در 200 سال گذشته به علت رعایت بسیاری از عوامل، سن افراد افزایش یافت و سبب ازدیاد سالمندان در جوامع بشری شده است.

این مسئول افزود: در کشورما به علت آموزه‌های دینی میزان مراجعه به چنین مراکزی بسیار کم بوده و فرزندان در موارد بسیار نادر و حساس والدین خود را به چنین مراکزی تحویل می‌دهند.

ردایی با اشاره به اینکه هشت درصد جمعیت مازندران را سالمندان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: از 3 میلیون جمعیت استان مازندران، 200 هزار سالمند وجود دارد که مراکز سالمندی ما قادر به پاسخگویی این تعداد نبوده و تاسیس مراکز جدید برای نگهداری سالمندان در مازندران ضروری است.

وی با اشاره به اینکه هزینه نگهداری هر سالمند در یک ماه حدود یک میلیون تومان است، بیان داشت: سازمان بهزیستی ماهانه برای نگهداری سالمندان 200 هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند که با توجه هزینه سنگین نگهداری سالمندان نیاز است تا خیران در این امر مشارکت جدی کنند.

این مسئول گفت: از اقدامات بسیار خوب سازمان بهزیستی اجرای برنامه مراکز سالمندی روزانه یعنی توانبخشی سالم است که هر سالمند می‌تواند از خدمات پزشک، تغذیه مناسب و آموزش مهارت‌های سالمندی برخوردار شود ضمن اینکه ماهانه 125 هزار تومان از سازمان بهزیستی سرانه دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران اضافه کرد: خانواده‌هایی که حاضر نیستند سالمندان آنان در این مراکز نگهداری شوند می‌توانند در مراکز ما ثبت نام کرده و خدمات سالمندی را در خانه بهره‌مند شوند ضمن اینکه 185 هزار تومان یارانه نگهداری به این سالمندان تعلق می‌گیرد.

وی در مورد احداث سرای جدید سالمندان بابل تصریح کرد: زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع توسط خیری به خانه سالمندان بابل اهدا شد تا مرکز سالمندان در آن دایر شود و استاندار مازندران نیز برای کمک به ساخت چنین فضای ضروری و مناسب 200 میلیون تومان بودجه از محل اعتبارات تملک و دارایی اختصاص داده است.

ردایی با اشاره به برنامه‌های سازمان بهزیستی در هفته بهزیستی افزود: کلنگ‌زنی مرکز نگهداری ایتام دختر در بابل، بهسازی و نوسازی و بازدید مرکز نوشیروانی بابل، بازدید از خانه سالمندان باب الحوائج بابل، برگزاری نمایشگاه دستاورد جامع هدف بهزیستی در آمل، واگذاری 80 واحد مسکونی با حضور معاونت برنامه‌ریزی استانداری به خانواده‌های زیرپوشش شهرستان نوشهر و چالوس و همزمان کمک 80 میلیون تومانی برای تجهیز این واحدها از جمله برنامه‌های مهم سازمان بهزیستی مازندران در هفته بهزیستی است.

در پایان کلنگ مرکز نگهداری ایتام دختر در بابل به زمین زده شد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول