اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدقات کمیته امداد خبر داد

وجود 8 میلیون صندوق صدقه در کشور/ جمع‌آوری 125 میلیارد تومان کمک‌های مردمی

خبرگزاری فارس: مدیرکل انفاقات و صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) از وجود 8 میلیون صندوق صدقات در منازل، ادارات، مغازه و مراکز تجاری در سطح کشور خبر داد.

وجود 8 میلیون صندوق صدقه در کشور/ جمع‌آوری 125 میلیارد تومان کمک‌های مردمی

محسن سنایی در حاشیه سفر به کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج اظهار داشت: به منظور رفاه حال شهروندان و خیرین نیکوکار صندوق‌های صدقه کوچک به صندوق‌های صدقه الکترونیکی تبدیل می‌شوند.

این مسئول افزود: این صندوق‌ها مطابق تکنولوژی روز طراحی و به منظور ساماندهی کمک‌های مردمی و شمارش آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی و راه‌اندازی شده‌اند.

مدیرکل انفاقات و صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خاطرنشان کرد: صندوق‌های صدقه الکترونیکی با بهره‌گیری از مکانیزم تخلیه الکترونیکی بدون دسترسی عوامل به وجوه صدقات پرداخت شده با صدور قبض رسید طراحی شده است. 

وی راه‌اندازی صندوق‌های دیجیتالی را حرکت به سمت تسهیل و تسریع در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی دانست و افزود: اهداف بلندی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده که تحقق و توسعه آن نیازمند تلاش همه دست‌اندرکاران این مهم خواهد بود.

جمع‌آوری 125 میلیارد تومان کمک‌های مردمی

این مسئول از جمع‌آوری 125 میلیارد تومان کمک‌های مردمی از طریق صندوق‌های صدقات در سال گذشته خبر داد و افزود: در پایان سال گذشته میزان کمک‌های مردمی از رشد بسیار چشمگیری برخوردار بود که امیدواریم امسال نیز این روند همچنان ادامه داشته باشد.

به گفته وی، در طول سه دهه گذشته از عمر کمیته امداد امام خمینی(ره) طبق آمار، میزان مشارکت مردم خیر در برنامه‌های مختلف این نهاد به ویِژه در زمینه صدقات رشدی صعودی دارد.

سنایی به فعالیت 3 هزار و 800 نفر در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی خبر داد و گفت: در چند سال اخیر با تلاش‌های انجام شده در بحث تقویت مشارکت‌های مردمی به ویژه توسعه صدقات، اقدامات خوبی در سطح کشور انجام شده است.

مدیرکل انفاقات و صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه در قرآن کریم و آیات و احادیث مختلف در مورد اهمیت و جایگاه کمک به نیازمندان و تلاش در راستای رفع مشکلات آنان دستورات زیادی داده شده، تصریح کرد: با بهره‌گیری از این منابع طرح‌های مختلف در راستای احیا و ترویج سنت‌های حسنه و الهی احسان و صدقه تدوین و اجرا می‌شود.

وی طرح مسجدمحوری با محوریت ائمه جمعه و جماعت و طرح شناسایی خیرین را از جمله طرح‌های در دست اجرای کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور احیای فرائض دینی همچون زکات و احیای سنت‌ها عنوان کرد و متذکر شد: طرح شناسایی خیرین در سه فاز از امسال آغاز و به مدت سه سال در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گفته این مسئول، جذب نیروهای افتخاری (امداد یاران) و بهره‌گیری از توانمندی آنها از دیگر برنامه‌های حوزه انفاقات و صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد اجرای این برنامه‌ها و طرح در کنار توجه ویژه مردم خیر و نوع دوست کشور زمینه رفع مشکلات و توانمندسازی مددجویان زیر پوشش این نهاد مقدس را فراهم سازد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول