اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ستاد جهیزیه بهزیستی استان قزوین:

بیش از 500 مددجو در قزوین کمک جهیزیه دریافت کردند

خبرگزاری فارس: کارشناس ستاد جهیزیه بهزیستی استان قزوین گفت: بیش از 500 نفر از مددجویان جامعه هدف بهزیستی قزوین در سال گذشته از شرایط دریافت کمک هزینه جهیزیه برخوردار بودند که به همه آنها تسهیلات کمک هزینه جهیزیه پرداخت شد.

بیش از 500 مددجو در قزوین کمک جهیزیه دریافت کردند

معصومه عباس‌زاده شایق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: ستاد جهیزیه بهزیستی استان قزوین از آمار 596 نفر مددجویان جامعه هدف بهزیستی به 540 زوج تسهیلات کمک هزینه جهیزیه پرداخت کرد.

این مقام مسئول افزود: ستاد جهیزیه بهزیستی استان قزوین 56 نفر از مددجویان جامعه هدف بهزیستی را برای دریافت تسهیلات کمک هزینه جهیزیه به مؤسسه ازدواج آسان معرفی کرد تا این تسهیلات را از این مؤسسه دریافت کنند.

عباس‌زاده شایق با بیان اینکه مؤسسه ازدواج آسان به افراد معرفی شده توسط سازمان بهزیستی، کمک هزینه جهیزیه پرداخت می‌کند، ابراز کرد: مؤسسه ازدواج آسان توسط خیران استان قزوین و برخی از واحدهای فرهنگی دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شده و توسط آنان تأمین اعتبار می‌شود.

کارشناس ستاد جهیزیه بهزیستی استان قزوین بیان کرد: برخی از مددجویان جامعه هدف بهزیستی از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند که سازمان بهزیستی آنان را به مؤسسه ازدواج آسان معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: مؤسسه ازدواج آسان با بازدید از شرایط زندگی و بررسی صحت اطلاعات مددجویان جامعه هدف بهزیستی به آنان تسهیلات کمک هزینه جهیزیه از 7 میلیون تا حداکثر 25 میلیون ریال پرداخت می‌کند تا آنان بتوانند لوازم ضروری زندگی خود را تهیه کنند.

ترویج فرهنگ کمک به زوج‌های جوان مددجویان بهزیستی

عباس‌زاده شایق تهیه عکس، لوح فشرده و بروشور از شروع زندگی مشترک مددجویان قزوین را از برنامه‌های سال جاری این سازمان عنوان و بیان کرد: با توزیع این ابراز تبلیغاتی بین افراد جامعه فرهنگ کمک به زوج‌های جوان مددجویان جامعه هدف بهزیستی بین مردم ترویج داده می‌شود.

کارشناس ستاد جهیزیه بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: انگیزه افراد جامعه با دیدن این فیلم‌ها و عکس‌ها برای کمک به زوج‌های جوان مددجویان بهزیستی ارتقا می‌یابد و با تحقق این هدف موجب افزایش تعداد خیران برای کمک به آنان می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: سال گذشته زوج‌های جوان مددجویان جامعه هدف بهزیستی که تاریخ عقد آنان بین سال‌های 89 و 90 بود، توانستند تسهیلات بلاعوض کمک هزینه جهیزیه را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه زوج‌های جوان مددجویان جامعه هدف بهزیستی با ارایه مدارک مورد نیاز می‌توانند از کمک هزینه جهیزیه برخوردار شوند، ابراز کرد: این زوج‌ها با دریافت این تسهیلات می‌توانند وسایل ضروری تشکیل زندگی از جمله یخچال، اجاق گاز و فرش را خریداری و سریع‌تر زندگی مشترکشان را شروع کنند.

افزایش 20 درصد اعتبارات کمک جهیزیه به مددجویان

این مقام مسئول اظهار کرد: سال 89 اعتبار کمک جهیزیه به زوج‌های جوان مددجویان جامعه هدف بهزیستی بیش از 187 میلیون تومان بود که این اعتبار در سال گذشته به 225 میلیون تومان افزایش یافت.

کارشناس ستاد جهیزیه بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: اعتبارات کمک هزینه جهیزیه در سال 90 نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته به همه مددجویان که در بانک اطلاعات سازمان بهزیستی ثبت نام کرده‌اند، تسهیلات کمک جهیزیه پرداخت شد، گفت: شاید مددجویانی به علت عدم ثبت‌نام و ارایه اطلاعات درست از این تسهیلات استفاده نکرده باشند ولی به یقین می‌توان گفت بیش از 98 درصد از مددجویان جامعه هدف بهزیستی استان قزوین توانستند این تسهیلات را دریافت کنند.

عباس‌زاده شایق ابراز کرد: فرزندان زن سرپرست خانواده، پدر از کارفتاده و معلولان که در شرف تشکیل زندگی مشترک بودند، سال گذشته تسهیلات کمک هزینه جهیزیه به مبلغ 10 میلیون ریال دریافت کردند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول