اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال گذشته تاکنون

فردوسی‌ها 350 خشت طلا به عتبات عالیات کمک کردند

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان فردوس گفت: از سال گذشته تاکنون مردم این شهرستان تعداد 350 خشت طلا به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

فردوسی‌ها 350 خشت طلا به عتبات عالیات کمک کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سید حسین مقدس پنجشنبه‌شب در جلسه ستاد عتبات عالیات شهرستان فردوس اظهار کرد: طی دو سال گذشته شهرستان فردوس رتبه نخست جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات در سطح استان را از آن خود کرده است.

وی مجموع کمک‌های مردمی شهرستان فردوس به ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال گذشته تاکنون را مبلغ 170 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: علاوه بر اهدای 350 خشت طلا به ارزش 130 میلیون تومان، مبلغ 40 میلیون تومان نیز طلاجات جمع‌آوری شده است.

طرح معرفت و زیارت اهل بیت (ع) اجرایی شد

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات فردوس با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته اجرای طرح معرفت و زیارت اهل بیت (ع) به استان پیشنهاد شد، تصریح کرد: این طرح با هدف کمک به بازسازی عتبات عالیات اجرا و پیشنهاد شد که به صورت کشوری برگزار شود.

مقدس یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اجرای طرح به صورت کشوری مخالفت و خواستار اجرای طرح به صورت آزمایشی در سطح استان شد.

وی گفت: طرح معرفت و زیارت اهل بیت (ع) با کمترین هزینه قابل اجرا و پیش‌بینی شد که بیش از 2 میلیون نفر در این طرح شرکت کنند ولی با گذشت سه سال از پیشنهاد این طرح تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: طرح معرفت و زیارت اهل بیت (ع) یک مسابقه 20 سوالی با جوایزی معنوی و مادی است.

 

کمک 20 میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی به عتبات عالیات

امام جمعه شهرستان فردوس نیز گفت: آبادانی عتبات عالیات جز با همت ایرانیان ممکن نیست چرا که مردم عراق مردمی مصیبت‌زده‌اند و فقر نیز بر شهرهای این کشور حاکم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی ماهانی‌نژاد افزود: به سبب وجود بارگاه مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس، مردم استان خراسان بزرگ متولی بازسازی حرم مطهر امام موسی کاظم (ع) در کاظمین و همچنین قسمتی از سامرا هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان در کاظمین هزینه شده که 20 میلیارد تومان آن توسط مردم استان خراسان جنوبی پرداخت شده است.

در این جلسه تصویب شد که هزینه سنگ فرش صحن مطهر حضرت زهرا (س) در نجف اشرف توسط مردم شهرستان فردوس تامین شود.

طرح احداث صحن حضرت زهرا (س) یک طرح عظیم و سه ساله است که بودجه مورد نیاز این طرح معادل 800 میلیارد تومان و 30 هزار ساعت کاری نیز روی آن کار شده است.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول