اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

همکاری مسئولان به شکوه بیشتر مراسم مناجات شعبانیه کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین گفت: اگر متولیان فرهنگی و عناصر تاثیر‌گذار در مراسم‌ و هیات‌های مختلف دست به دست یکدیگر بدهند مراسم مناجات شعبانیه نیز با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

همکاری مسئولان به شکوه بیشتر مراسم مناجات شعبانیه کمک می‌کند

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به تاثیر دعا در زندگی انسان گفت: خواسته فکری، کشش و گرایش بشر به دعا است و حس بندگی و پرستش در ذات همه انسان ها وجود دارد.

وی ابزار‌هایی را برای پرستش و راز و نیاز با معبود لازم دانست و یادآور شد: یکی از زیباترین ابزار پرستش و اتصال به ذات حضرت حق دعا است. چرا که اولیای الهی همواره تاکید داشتند که احتیاجات، راز و نیاز و توجهات خود با حضرت حق را به وسیله دعا بیان کنیم.

مناجات شعبانیه در سایر ایام سال نیز قرائت شود

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه مناجات شعبانیه دارای مضامین ارزشمند و بلندی است، بیان کرد: تعابیری که در مناجات شعبانیه به کار رفته نه تنها در چنین شرایطی تاثیر‌گذار است بلکه توصیه‌هایی وجود دارد که در سایر ایام سال و اوقات زندگی، بعضی از این فرازها در قنوت نیز قرائت شود.

محمودی خاطر نشان کرد: زیبا‌ترین و جذاب‌ترین تعابیر در مناجات شعبانیه به کار رفته و تعابیر این مناجات در جهت بالا بردن روحیه تقوی و توکل به زیبایی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با یادآور شدن این مطلب که امام راحل و سایر بزرگان در مورد مناجات شعبانیه توصیه‌هایی داشتند، اظهار داشت: تعابیر مناجات شعبانیه استثنایی است و در مقام بندگی و توجه به خدا تاثیر‌گذار است.

برگزاری مناجات شعبانیه در باغ خواص اقدام ارزشمندی است

امام جمعه موقت ورامین با تقدیر از برگزاری مراسم مناجات شعبانیه در شهرک باغ خواص گفت: منطقه باغ خواص سابقه خوبی در شهرستان ورامین دارد و برگزاری مناجات شعبانیه در این منطقه اقدام ارزشمندی خواهد بود و زحمات تمام کسانی که در برگزاری این مراسم نقش داشتند قابل تقدیر و از نظر کمیت هم نقطه شروع خوبی است.

وی با تاکید بر اینکه هر سال در مساجد ورامین به طور پراکنده به مناجات شعبانیه پرداخته شده است، ادامه داد: طبیعی است اگر متولیان فرهنگی و عناصر تاثیر‌گذار در این مراسم‌ و هیات‌های مختلف دست به دست همدیگر بدهند مراسم مناجات شعبانیه نیز با شکوه بیشتری برگزار می‌شود، چرا که دعا‌ی عرفه که امروزه با شکوه‌ تمام برگزار می‌شود با گذر زمان و همدلی و ارتباط ویژ‌ه‌ این گونه شده است.

محمودی در پایان تاکید کرد: امامان جماعت مساجد و ذاکرین با تبین مناجات شعبانیه می‌توانند توجه مردم را به این دعا بیشتر کنند. 

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول