اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن استان قم:

تحریم‌ها بر صنعت با کمک دولت بی‌اثر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن استان قم با بیان اینکه در دوران جنگ و سازندگی هم شاهد تحریم‌ها بودیم گفت: اگر دولت کمک کند تحریم‌ها هیچ اثری بر صنعت کشور نمی‌تواند داشته باشد.

تحریم‌ها بر صنعت با کمک دولت بی‌اثر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم غلام‌حسین الله‌یاری در نخستین همایش نقش گمرک و اتاق بازرگانی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که با همکاری گمرک استان و اتاق بازرگانی و با حضور مدیران، تولیدکنندگان و صنعتگران استان در سالن امام علی(ع) اتاق بازرگانی برگزار شد اظهار کرد: پیشرفت کشور منوط به پیشرفت صنعت است.

وی با اشاره به اینکه دولت و صنعتگران می‌توانند زودتر از چشم‌انداز سال 1404 کشور را به قطب صنعتی منطقه تبدیل کنند تصریح کرد: البته کمک دولت به صنعتگران لازمه رسیدن به این مهم است. 

رئیس خانه صنعت و معدن استان با تاکید بر اینکه تفاوت کشورهای فقیر و ثروتمند به دلیل قدمت و میزان منابع طبیعی قابل استحصال آنان نیست گفت: مهم‌ترین تفاوت این کشور‌ها دانش و پیشرفت صنعتی است.  

الله‌یاری خاطر نشان کرد: احترام به قانون و شهروندان، تحمل سختی‌ها، کمک به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاری بر آینده‌نگری از مهم‌ترین عواملی است که کشور را به پیشرفت می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه مقداری از اجناس صنعتگران با برخی کارشکنی‌ها در گمرک عراق مانده است که دولتمردان باید این مسئله را پیگیری کنند اضافه کرد: خوشبختانه در گمرکات کشور مشکل زیادی نداریم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان قم با تاکید بر اینکه در زمینه بارکد، ثبت سفارش‌ها و برخی اولویت‌ها باید تجدیدنظر شود اظهار کرد: راه‌اندازی واحد تولیدی که در کار آن وقفه ایجاد شده، بسیار سخت است. 

الله‌یاری با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی طلبکار شرکت‌های دولتی و بدهکار بانک‌ها هستند و باید بهره‌های بسیاری را پرداخت کنند تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده را هر ماه اخذ نکرده و این مالیات را هر شش ماه یک بار دریافت کند.

وی با تاکید بر اینکه در دوران جنگ و سازندگی هم شاهد تحریم‌ها بودیم اضافه کرد: اگر دولت کمک کند تحریم‌ها هیچ اثری بر صنعت کشور نمی‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول