اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی فارس خبر داد

اختصاص 38 میلیارد ریال کمک بلاعوض به مددجویان بهزیستی فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: 38 میلیارد ریال کمک بلاعوض به مددجویان بهزیستی فارس اختصاص یافت.

اختصاص 38 میلیارد ریال کمک بلاعوض به مددجویان بهزیستی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالحمید کشاورز بعدازظهر امروز در آستانه هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته 38 میلیارد ریال کمک بلاعوض به مددجویان بهزیستی فارس اختصاص یافت.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 400 کمک هزینه مسکن با استفاده از تسهیلات بانکی به گروه هدف سازمان بهزیستی در استان فارس اختصاص داده شد که در این راستا بیش از 38 میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض ارائه شد.

وی از تسهیلات اختصاص یافته به مشاغل خانگی مددجویان بهزیستی این استان نیز سخن گفت و افزود: در سال 90 با استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی 55 میلیارد ریال اعتبار در اختیار مددجویان قرار گرفت که بیش از یک‌هزار و 400 نفر از این تسهیلات بهره بردند.

کشاورز با بیان اینکه یک‌هزار و 644 مرکز غیردولتی زیرپوشش بهزیستی در این استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این مراکز غیردولتی با ایجاد اشتغال پایدار به جامعه هدف بهزیستی و مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به کمک‌های مردم به سازمان بهزیستی استان فارس به منظور حمایت از مددجویان این سازمان از رشد چشمگیر این کمک‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته مردم فارس بیش از 180 میلیارد ریال به بهزیستی این استان کمک نقدی و غیر‌نقدی کردند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس ادامه داد: این کمک‌ها در تقویت و توسعه مراکز غیردولتی بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی همچنین با اشاره به پیگیری طرح شکرانه سلامت ادامه داد: در این طرح پیشنهاد شده است که چهار رقم آخر حقوق کارمندان دولت که کمتر از یک‌هزار تومان است به حساب سازمان بهزیستی واریز شود.

کشاورز با اشاره به همکاری مخابرات با سازمان بهزیستی تصریح کرد: از این پس صندوق صدقه تلفنی راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند با تماس از تلفن ثابت به شماره 6068 مبلغ مورد نیاز خود را برای کمک به مددجویان بهزیستی به حساب این سازمان پرداخت کنند.

وی گفت: سال گذشته زمینه اشتغال 4 هزار و 561 نفر در سازمان بهزیستی فراهم شده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان فارس با اشاره به برنامه‌های اجرایی در طول هفته بهزیستی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن توانمندسازی 800 نفر از کسانی که از چرخه حمایت بهزیستی خارج شده‌اند و برای آنها زمینه اشتغال فراهم شده است از مهم‌ترین برنامه‌های امسال در هفته بهزیستی است.

وی گفت: برنامه رکاب‌زنی یکی از کارشناسان توان‌بخشی بهزیستی به منظور ارائه پیام «شهر بدون مانع برای معلولان»، افتتاح سازمان توان‌بخشی و مرکز روان‌شناختی داراب، برنامه ویلچررانی مدیران شهرستان شیراز‌، راه‌اندازی کارگاه تولید کفش در خرم‌بید به منظور ایجاد اشتغال برای کسانی که بدن آنها از اعتیاد سم‌زدایی شده است و راه‌اندازی کارگاهی برای زنان ترک اعتیاد شده با ظرفیت اشتغال 40 نفر در شیراز از جمله برنامه‌هایی است که در هفته بهزیستی در استان فارس اجرا می‌شود.

کشاورز همچنین از افتتاح 514 واحد مسکونی با کمک هزینه سازمان بهزیستی برای گروه‌های هدف این سازمان خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهم‌ترین دغدغه سازمان بهزیستی را بحث مناسب‌سازی مبلمان شهری به منظور استفاده معلولان عنوان کرد و گفت: وضعیت مبلمان شهری برای افراد معلول جسمانی بسیار نامناسب و تردد برای آنها مشکل است.

کشاورز با بیان اینکه معلولیت ناتوانی نیست، افزود: نباید به معلولان با نگاه حقارت و دیده ترحم نگریست چراکه آنان آدم‌های توانمندی هستند و توان فکری و تصمیم‌گیری این افراد بسیار بالاست.

این مقام مسئول اعتبارات اختصاص یافته به خدمات مربوط به معلولان را بسیار ناچیز دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته اعتباری قریب به 44 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده شد در حالی که در سال 83 برآورد نیاز معلولان حدود 85 میلیارد تومان تخمین زده شده بود.

وی با بیان اینکه اعتبارات اختصاص داده شده با نیاز معلولان فاصله بسیاری دارد، گفت: اگر چه دولت کمک‌های گوناگونی در ابعاد مختلف انجام داده است، اما امیدواریم این کمک‌ها افزایش یابد.

به گفته کشاورز، اعتبارات ملی در سال جاری نسبت به گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ایران جزو کشورهای مترقی در بحث تصویب قانون جامع حمایت از معلولان است، تصریح کرد: در راستای اجرای این قانون کم‌لطفی صورت گرفته و دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

مدیرکل سازمان بهزیستی فارس ادامه داد: شهرداری‌ها مهم‌ترین نقش را در راستای اجرایی‌کردن قانون جامع حمایت از معلولان دارند اما تاکنون نتوانسته‌اند‌ ایفای نقش کنند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون باید جزو اولویت‌ها باشد، تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی تاکنون سیستم‌های حمل و نقل را برای معلولان مناسب‌سازی نکرده‌اند.

کشاورز اضافه کرد: امیدواریم حداقل متروی معلولان در نظر گرفته شود و شرایط را برای استفاده آنان از حق طبیعی خود مهیا سازند.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود طی سه سال شهر بدون مانع را برای معلولان شاهد باشیم اما این مهم محقق نشده است، گفت: قرار بود در یک دوره سه ساله مسئولان دستگاه‌ها ورودی ادارات خود را برای حضور معلولان مناسب‌سازی کنند اما در حال حاضر با گذشت بیش از 10 سال از آن در سه سال اخیر هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است.

وی گفت: در بحث برگزاری جلسات مناسب‌سازی شهر برای معلولان مقام نخست را داریم اما در اجزا جزو استان‌های آخر هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به مطالعه صورت گرفته در سال 89 پیرامون وضعیت مناسب‌سازی ادارات برای معلولان اظهار کرد: در سال 89 با مطالعه‌ای که صورت گرفت، 288 مقطع شهری شناسایی شد که در این آمار میزان دسترسی معلولان به ادارات تنها 30 درصد بود.

کشاورز در پایان گفت: در حال حاضر حدود 600 نفر از معلولان در استان فارس بلاصاحب هستند.

به گزارش فارس، هفته بهزیستی با پیام توانمندسازی با رویکرد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی از 25 تیر آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول