اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس و مدرس حوزه مطبوعات:

مطبوعات نیازمند کمک‎های غیر مستقیم دولت است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس و مدرس حوزه مطبوعات و رسانه گفت: مطبوعات بیش از هر چیز به کمک‎های غیر مستقیم نیازمند است و مسئولان امر باید توزیع مطبوعات را ساماندهی و زیرساخت‌های آن را تقویت کنند.

مطبوعات نیازمند کمک‎های غیر مستقیم دولت است

رضا عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: توسعه کیفی مطبوعات لازمه جامعه فرهنگی و هنری است.

وی افزود: مطبوعات ایران از سال‎های ابتدایی تاکنون مسیرهای زیادی را تجربه کرده است و در ابتدا با شرایط نامطلوب تقلید از غرب و بی‌توجهی به فرهنگ و هویت بومی منتشر شدند.

این مدرس و کارشناس حوزه مطبوعات بیان داشت: وضعیت مطبوعات بعد از انقلاب از نظر محتوا رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت که تعداد عناوین نشریات تخصصی افزایش یافت و کیفیت آنها نیز بالا رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه مطبوعات هنوز نتوانسته‌اند نقش اصلی خود را در توسعه کشور بر مبنای الگوی اسلامی و ایرانی ایفا کنند، گفت: صاحب‌نظران بر توسعه کیفی مطبوعات تاکید زیادی دارند و معتقدند مطبوعات گذشته با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی کشور هم‌خوانی ندارد.

عبداللهی با اشاره به این موضوع که اعتماد عمومی باید افزایش یابد، گفت: مطبوعات باید مورد حمایت باشند و کمک به خوداتکایی آنها در فضای رقابتی پذیرفتن مسئولیت است.

وی در ادامه به پرداخت یارانه مستقیم به مطبوعات اشاره کرد و گفت: مسئولان باید تلاش کنند تا کمک‌های غیر مستقیم را نسبت به حمایت‌های مستقیم افزایش دهند و توزیع مطبوعات را ساماندهی و زیرساخت‌های مطبوعات را تقویت کنند.

این کارشناس مطبوعات اضافه کرد: سامانه اشتراک مطبوعات یکی دیگر از روزنه‎های حمایت از مطبوعات است، که سبب می‌شود فرهنگ اشتراک در جامعه رواج پیدا کند و با تأثیر ارزشمند اجتماعی و اقتصادی به رونق مطبوعات کمک کند.

وی در پایان گفت: وجه اشتراک‌گذاری سبب می‎شود تا مشترکان یک نشریه زیاد شود و مدیران مطبوعاتی این امکان را پیدا می‌کنند که مخاطبان خود را بهتر و بیشتر بشناسند و بازخوردهای دقیق‌تری از آنها به دست بیاورند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول