اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد

اختصاص 1370 میلیارد تومان به بنگاه‌های زودبازده کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از اختصاص اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 370 میلیارد تومان به منظور ایجاد بنگاه‌های اقتصادی زودبازده به استان خبر داد.

اختصاص 1370 میلیارد تومان به بنگاه‌های زودبازده کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رامین اسدی ظهر امروز در جشنواره امتنان در سنندج، با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب استان در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: با وجود توانایی و ظرفیت‌های بالای این استان در حوزه کشاورزی در این حوزه به خوبی کار نشده و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور توسعه و تقویت بخش کشاورزی با توجه به نقش آن در ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری، دولت برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای را در این زمینه همچون طرح مهر کشاورزی در دستور کار قرار داده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به اختصاص اعتباری بالغ بر 240 میلیارد تومان به حوزه کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: افراد واجد شرایط ثبت‌نام شده در سامانه اداره کار و کسانی که به صورت مستقیم به اداره‌کل جهاد کشاورزی مراجعه کرد‌ه برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

اسدی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و تعامل بانک‌های عامل و پرداخت به موقع تسهیلات به واجدین شرایط، زمینه اجرای طرح‌ها و به تبع آن ایجاد اشتغال در استان بیش از گذشته فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های گسترده دولت در زمینه توسعه کارآفرینی در سطح کشور افزود: در دولت‌های نهم و دهم نگاه ویژه‌ای به بحث کارآفرینی شد که عملیاتی شدن بحث بنگاه‌های زودبازده در سال‌های 86 و 87 این حرکت را شتاب بخشید.

اسدی در ادامه با اشاره به اختصاص اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 370 میلیارد تومان به منظور ایجاد بنگاه‌های اقتصادی زودبازده به استان، افزود: 620 میلیارد تومان از میزان مذکور تاکنون تخصیص یافته و 750 میلیارد تومان دیگر نیز به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: با ایجاد بنگاه‌های زودبازده کارآفرینی ظرفیت مناسبی در بحث سرمایه‌گذاری، افزایش تولیدات و ایجاد اشتغال فراهم شد.

اسدی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و برنامه‌های دیگری در سال‌های اخیر زمینه توسعه و تقویت فرهنگ کارآفرینی بیش از گذشته در جامعه را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره امتنان نیز در سطح کشور با هدف فرهنگ‌سازی و معرفی کارآفرینان برتر از سال 85 در استان‌های مختلف کشور کلید خورد و زمینه مناسبی را برای ایجاد اشتغال افراد فارغ‌التحصیل و جویای کار فراهم کرد.

به گفته وی، تمام افرادی که در بخش‌های مختلف بنگاه‌های زودبازده فعالیت می‌کنند همه کارآفرین و شایسته تقدیر هستند اما در این جشنواره به صورت نمادین از تعدادی از آنها تجلیل می‌شود.

اسدی از ثبت‌نام 286 نفر از کارآفرینان استان برای حضور در هفتمین جشنواره امتنان خبر داد و افزود: ثبت‌نام در سایت برای حضور در جشنواره از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز و افراد واجد شرایط برای انتخاب به تیم 9 نفره متشکل از ادارات مختلف داده شدند.

وی به شاخصه‌ها مهم انتخاب کارآفرینان برتر در این جشنواره اشاره کرد و افزود: میزان صادرات به خارج از کشور، فعالیت صورت گرفته آنها در زمینه مبارزه با تحریم‌های اقتصادی، نوآوری و اختراع، کاهش مصرف انرژی، اشتغال پایدار و موارد دیگری از جمله شاخصه‌های انتخاب کارآفرینان برتر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: بر اساس داوری و ارزیابی‌های صورت گرفته، هشت واحد صنعتی، کشاورزی و خدماتی در این استان به عنوان واحدهای برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر بانک‌های عامل با سرمایه‌گذاران در زمینه پرداخت تسهیلات شد و گفت: ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ در سطح استان تنها با ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران امکان‌پذیر است و نقش بانک‌های عامل در این راستا تعیین‌کننده خواهد بود.

اسدی گفت: ایجاد واحدهای بزرگ صنعتی در استان بهترین اقدام برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال‌ پایدار در سطح استان است.

وی در پایان با اشاره به تدوین سند توسعه اشتغال استان، افزود: این سند چشم‌انداز  نقشه راهی است که مسیر حرکتی ما را در چهار سال آینده مشخص می‌کند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول