اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور اقتصادی استاندار کردستان:

اعتبارات عمرانی به موتور محرکه توسعه استان‌ها تبدیل شود

خبرگزاری فارس: مشاور اقتصادی استاندار کردستان گفت: ساز و کار استفاده و تخصیص اعتبارات عمرانی و تملک سرمایه‌ای باید به سمتی هدایت شود که به موتور محرکه توسعه استان تبدیل شود.

اعتبارات عمرانی به موتور محرکه توسعه استان‌ها تبدیل شود

امیر عمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان این مطلب که اعتبارات تملک سرمایه‌ای در سه سرفصل ملی، استانی و ستاد حوادث غیرمترقبه تخصیص داده می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه امسال با پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان استان فرصت جذب اعتبارات تملک دارایی از تیرماه به پایان شهریور ماه افزایش یافته و این مسئله فرصت بسیار مناسبی را برای فعالیت بیشتر در استان فراهم آورده است.

وی بیان داشت: کل اعتبارات تملک دارایی استان در سال 1390 بیش از 5 هزار میلیارد ریال بود که بیش از 860 میلیارد ریال آن در سرفصل راه‌سازی اختصاص یافته است.

عمیدی افزایش شدید نرخ دستمزد و مصالح ساختمانی و به تبع آن عدم رغبت پیمانکاران برای انجام پروژه‌های عمرانی را از عمده‌ترین مشکلات عدم جذب به موقع اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان ذکر کرد و خاطرنشان کرد: عدم ابلاغ به‌موقع اعتبارات تملک سرمایه‌ای و تاخیر در مبادله موافقت‌نامه‌های دستگاه‌های دولتی را می‌توان از دیگر مشکلات عدم جذب به موقع این اعتبارات دانست.

مشاور اقتصادی استاندار کردستان تصریح کرد: علی‌رغم مشکلات پیش رو از اول اردیبهشت ماه به طور متوسط در هر هفته بین 200 الی 250 میلیارد ریال از اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان توسط دستگاهای اجرایی جذب شده و با روند موجود پیش‌بینی می‌شود که تا پایان موعد مقرر اعتبارات تخصیصی به طورکامل جذب شوند.

عمیدی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی باید به عنوان موتور محرکه سایر بخش‌ها مطرح باشند، اضافه کرد: به عنوان مثال در فصل گردشگری وقتی ساختمانی مانند عمارت مشیر دیوان یا صادق‌وزیری را تملک می‌نماییم باید ببینیم که آیا می‌توانیم با تبدیل این بناهای تاریخی به هتل و یا رستوران سنتی در امر جذب گردشگر تحرک ایجاد کنیم یا اینکه همه ساله باید هزینه‌ای را صرف تعمیر و نگهداری این بناها نماییم.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات تملک دارایی پروژه‌های مهر ماندگار، تاکید کرد: برای 49 پروژه تملک دارایی استان کردستان 45 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که می‌تواند انقلابی در پروژه‌های عمرانی و توسعه استان ایجاد نماید.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول