اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس:

اعتبار اختصاص یافته به سد تاج امیر دلفان کافی نیست

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس گفت: اعتبار اختصاص یافته به سد تاج امیر دلفان ناکافی است.

اعتبار اختصاص یافته به سد تاج امیر دلفان کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، حجت‌لله خدایی سوری صبح امروز در بازدید از روند اجرایی طرح سد تاج امیر شهرستان دلفان با اشاره به اینکه در شهرستان دلفان 133 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد، گفت: از این میزان اراضی کشاورزی 117 هزار هکتار به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت می‌شود.

 سوری با تاکید بر اینکه سد تاج امیر تنها سد کشور است که در سال 90ردیف اعتباری گرفته است، افزود: با احداث این سد در این شهرستان می‌توان شاهد تحول چشمگیری در بخش کشاورزی منطقه شد.

وی میزان آب‌های سطحی این شهرستان را 900 یلیون متر‌مکعب ذکر کرد و اظهار داشت: با احداث سد در این منطقه علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی و برق و انرژی می‌توان در بخش گردشگری و اشتغال‌زائی سرمایه‌گذاری کرد و این مهم یکی از طرح‌های پیش‌بینی شده در دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان لرستان است.

سوری اعتبارات تخصیص یافته به این طرح بزرگ ملی را ناکافی دانست و افزود: اعتبارات قطره چکانی برای استارت مراحل اولیه این طرح بسیار کم است و خواستار تخصیص به موقع و افزایش آن شد.

در ادامه مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان نیز در این بازدید از آغاز عملیات اجرایی این طرح در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون طرح احداث راه دسترسی آن به پیمانکار واگذار شده است و در حال حاضر با پیشرفت خوبی ادامه دارد که با پایان این مرحله عملیات اجرایی سد رسماً آغاز می‌شود.

امید علی سیفی با اشاره به اینکه سد تاج امیر یکی از مهم‌ترین طرح‌های ملی حوزه آب استان لرستان است، افزود: این سد با هدف آبیاری 1350 هکتار از اراضی پایین دست بخش کشاورزی شهرستان دلفان در منطقه خاوه این شهرستان ساخته می‌شود.

وی اعتبار اولیه اجرای این سد را 25 میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: با آغاز ساخت این طرح زمینه اشتغال 40 نفر از افراد بومی منطقه نیز فراهم می‌شود.

 روند اجرایی طرح سد تاج امیر شهرستان دلفان در بازدید نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول