اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

تاکنون ریالی اعتبار دولتی دریافت نکرده‌ایم

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون ریالی تاکنون به شهرداری اردبیل اختصاص نیافته است و در این زمینه شهرداری از برخی خلا‌ها و نارسایی‌ها رنج می‌برد.

تاکنون ریالی اعتبار دولتی دریافت نکرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد رضا سرداری صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: عمده مشکل شهرداری در وضعیت کنونی در تامین، تهیه و پخش آسفالت مشکل مالی است به طوری که با حجم وسیع کار، اعتبارات شهرداری نمی‌‌تواند پاسخگو باشد و دامنه خدمات خود را بیش از گذشته گسترش دهد.

وی با قدردانی از فعالیت مطلوب شهرداری اردبیل در چهار ماه گذشته در امر آسفالت و ایجاد بسترهای مناسب توسعه فضای سبز در سطح شهر خاطرنشان کرد: از شهردار می‌خواهیم در آستانه روز خبرنگار نشست خبری جامع و کاملی را با اصحاب رسانه،‌ نشریات و صدا و سیما برگزار کند تا ضمن انعکاس فعالیت‌های انجام شده مشکلات و نارسایی‌های موجود را نیز به گوش مردم برساند.

رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: مردم ما باید از مشکلات منابع مالی شهرداری مطلع شوند و بدانند که شهردار اردبیل به رغم این نارسایی‌ها شبانه‌روز با تمام توان و بضاعت مالی و نیروی انسانی سعی می‌کند خدمت‌رسانی به مردم را در اولویت اول قرار دهد.

سرداری حجم کار را گسترده و درخواست‌های مردمی را به ویژه در حوزه آسفالت‌ریزی وسیع توصیف کرد و گفت:‌ جای تعجب است که با گذشت چهار ماه از سال ریالی از منابع دولتی به شهرداری اردبیل تخصیص نیافته در حالی که در سال‌های گذشته رقم ناچیزی از این محل تخصیص می‌یافت تا دست شهرداری برای اجرای برخی از پروژه‌ها باز باشد.

این مسئول به حرکت انقلابی آغاز شده در حوزه فضای سبز،‌ گلکاری،‌ چمن‌کاری و نهال‌کاری اشاره کرد و افزود: اردبیل بعد از سال‌ها از ابتدای امسال یک فضای شهری مطلوبی را از این جهت به خود دید که به نظر می‌رسد ادامه این روند می‌تواند آثار مثبت روحی و روانی را در بین شهروندان برقرار کند.

رئیس شورای شهر اردبیل در ادامه این جلسه که نماینده مردم اردبیل در مجلس نیز حضور داشت، با ابراز خرسندی از حضور کمال‌الدین پیر‌موذن به عنوان عضو سابق شورای شهر و شهرداری اردبیل در کسوت نمایندگی مردم این دیار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پیر‌موذن در جریان کم و کاستی‌ها و بسیازی از مشکلات و نارسایی‌های شورا و شهرداری قرار داد چرا که سابقه دو دوره حضور در شورا و چند مرحله به عنوان شهردار اردبیل و دیگر شهرها تجربه کار اجرایی و عملیاتی دارد که امیدواریم حضور وی در مجلس در حل بسیاری از معایب و مشکلات راهگشا بوده تا با ارائه طرح و لوایح به مجلس شورای اسلامی از سوی نمایندگان و دولت بتواند دامنه فعالیت شورا را گسترده کرده و به اعتبار روز افزون آن بیفزایند.

سرداری با اظهار تاسف از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی در تلاش برای کاهش و تعدیل دامنه فعالیت و اختیارات شوراهای شهر تصریح کرد: برخی از نمایندگان با تنگ نظری با وظایف و اختیارات شوراها برخورد کرده‌اند و در هر دوره مجلس کوشیده‌اند تا دامنه اختیارات را تعدیل کنند در حالی که یکی از اصول مسلم و صریح قانون اساسی واگذاری کارها و فعالیت‌های مردم نهاد به مجموعه شوراست که نباید با دید منفی به این مجموعه نگاه کرد.

وی در پایان سخنان خود با اعلام اینکه نمایندگان باید در کنار شوراها و نظام پارلمانی محلی به تقویت این نهاد و مشارکت بیشتر مردم در حوزه اجرا و عمران شهری کمک کنند، اظهار داشت: ‌جایگاه شوراها به معنای واقعی باید احیا و اعتلا یابد تا این مجموعه از حالت انفعالی خارج شده و پویا و کار‌آمد در صحنه حاضر باشد.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول