اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

اعتبار مورد نیاز پروژه ترسیب کربن 2 میلیون دلار است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه ترسیب کربن نگاهی نو به بیابان‌زدایی است، گفت: برای اجرای فاز دوم این پروژه 2 میلیون دلار اعتبار نیاز است.

اعتبار مورد نیاز پروژه ترسیب کربن 2 میلیون دلار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی پیش از ظهر امروز در جلسه معرفی دستاوردهای پروژه بین‌المللی ترسیب کربن اظهار کرد: پروژه ترسیب کربن برنامه‌ای مشترک بین دولت جمهوری اسلامی ایران، برنامه عمران ملل متحد (UNDP)، تسهیلات جهانی زیست‌محیطی (GEF) و مردم محلی منطقه است.

وی افزود: فعالیت فاز نخست این پروژه از سال 2003 در دشت حسین‌آباد غیناب سربیشه واقع در استان خراسان جنوبی آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: با به پایان رسیدن فاز نخست در سال 2009 فاز دوم آن از آغاز سال 2010 میلادی به مدت پنج سال با اعتباری بالغ بر 2 میلیون دلار به تصویب رسید.

هادربادی بهبود شاخص توسعه انسانی مردم منطقه و توانمندسازی گروه‌های توسعه را از اهداف منطقه‌ای پروژه ترسیب کربن دانست و تصریح کرد: ارائه مدل ترسیب کربن در مناطق خشک و نیمه‌خشک هدف جهانی این پروژه است.

وی به هدف ملی این پروژه اشاره کرد و افزود: همچنین احیای مناطق تخریب‌شده دشت حسین‌آباد با مشارکت گروه‌های توسعه روستایی هدف ملی این طرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی راه‌حل مهم کاهش گازهای گلخانه‌ای را بهبود مراتع عنوان کرد و ادامه داد: ترسیب کربن سبب کاهش گرمای زمین می‌شود.

*وجود 86 میلیون هکتار مرتع در ایران

هادربادی به وجود 86 میلیون هکتار مراتع در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این مقدار مرتع 52 درصد اراضی کشور را در بر می‌گیرد.

وی افزود: همچنین در پروژه ترسیب کربن صندوق‌های خرده‌اعتباری نیز یک محور اتحاد شده تا بتوانند در این راستا با ایجاد شغل توانمند شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پس‌انداز 47 میلیون تومانی مردم منطقه برای این پروژه خبر داد و گفت: تاکنون 180 گروه داخلی و خارجی از این پروژه بازدید کرده‌اند.

هادربادی از احیای 13 هزار هکتار مرتع در این منطقه خبر داد و افزود: کارهای احیای مراتع با مشارکت مردم به ویژه زنان آغاز شده است.

وی مهم‌ترین دستاورد این پروژه را تکرار آن در استان‌های کرمان، تهران، بوشهر، مرکزی، البرز و سمنان عنوان کرد و گفت: وجود نیروهای فنی در استان سبب ارتقای بیشتر این پروژه می‌شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول