اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده گچساران در مجلس:

اعتبارات شهرستانی خارج از ضوابط قانونی هزینه نشود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی مدیران حق هزینه‌ کردن اعتبارات شهرستانی در بخش‌های خارج از ضوابط را دارند که مصوبه هیئت وزیران باشد.

اعتبارات شهرستانی خارج از ضوابط قانونی هزینه نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، غلامرضا تاجگردون ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان اظهار کرد: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عضو ناظر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بوده و بر روند اختصاص و توزیع اعتبارات نظارت دارد.

وی فرمول، ضرائب و اطلاعات را معیارهای ارزیابی شاخص‌ها عنوان کرد و بیان داشت: اطلاعاتی که دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌دهند در روند محاسبه شاخص‌ها و میزان اختصاص اعتبار تأثیرگذار است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: برخی اطلاعات ارائه‌ شده در توزیع اعتبارات استانی، اطلاعات صحیحی نیست.

تاجگردون از مدیران خواست تا اطلاعات ارائه ‌شده به مرکز استان را مورد بررسی قرار دهند و در صورتی ‌که اشتباهی در ثبت اطلاعات صورت‌ گرفته، کامل و یا تصحیح کنند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید شاخص‌ها را بازبینی کنند تا از طریق این شاخص‌ها اعتبارات به طور صحیح توزیع شود.

تاجگردون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای برخی موافقت‌نامه‌های استانی بیان داشت: از هزینه‌ کردن اعتبارات شهرستانی برای اجرای فعالیت‌های خارج از قوانین باید جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در صورتی مدیران حق هزینه‌ کردن اعتبارات شهرستانی در بخش‌های خارج از ضوابط را دارند که مصوبه هیئت وزیران باشد.

تاجگردون یادآور شد: در صورتی ‌که هزینه‌هایی خارج از ضوابط قانونی صورت گیرد، به عنوان عضو ناظر شورای برنامه‌ریزی اعلام تخلف می‌کنم.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هزینه ‌شدن اعتبارات شهرستانی برای تملک اراضی پروژه‌های جاده‌ها و کمربندی شهرستان اذعان داشت: این پروژه‌ها ملی بوده و اعتبارات مورد نیاز برای تملک زمین‌ جاده نیز باید از طریق اعتبارات ملی تأمین و هزینه شود.

تاجگردون با طرح این سؤال که آیا تملک اراضی پروژه‌های محور ارتباطی پاتاوه ـ دهدشت و بابامیدان ـ یاسوج نیز از محل اعتبارات همان شهرستان‌ها هزینه شده است، یادآور شد: شرایط برای شهرستان‌ها باید یکسان باشد.

نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی‌های اختصاص‌ یافته به شرکت توزیع برق گچساران باید در زمینه خدمات‌رسانی به مردم مناطق روستایی هزینه شود، ابراز داشت: خدمات‌رسانی شرکت برق در نقاط شهری از محل درآمدهای شرکت بوده و اعتباری که از محل تملک دارایی‌ها به این شرکت اختصاص داده می‌شود نباید در زمینه مسکن مهر هزینه شود.

تاجگردون گفت: برای جذب بعضی از اعتبارات باید تلاش بیشتری صورت گیرد که پیگیری و جذب سهم مالیات بر ارزش افزوده یکی از مهم‌ترین این اعتبارات است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی استفاده از پیمانکاران بومی را از دیگر موضوعات مهم در راستای درآمدزایی برای شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: در سال گذشته افزون بر 15 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده از پیمانکاران از بابت قراردادها کم شد که این مبلغ برگشت خورد.

وی گفت: اگر از پیمانکاران بومی استفاده شود این میزان مالیات بر ارزش افزوده بر اعتبارات شهرستانی افزوده می‌شود و نقش مهم و مؤثری در توسعه و آبادانی و تسریع در روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر دارد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول