اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نوسازی و بهسازی اهواز خبر داد

اختصاص تسهیلات نوسازی به 1000 واحد بافت فرسوده

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اهواز از اختصاص تسهیلات به یک هزار واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده در قالب مسکن مهر خودمالک خبر داد.

اختصاص تسهیلات نوسازی به 1000 واحد بافت فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهراب فلسفی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: به یک هزار واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده در قالب طرح مسکن مهر خودمالک تسهیلات نوسازی و بهسازی پرداخت می‌شود.

وی شاخص‌های بافت‌های فرسوده شهری را ریزدانگی (داشتن مساحت کمتر از 15 تا 200 متر)، نفوذناپذیری (عرض معابر کمتر از شش متر) و داشتن عمر بیش از 25 سال عنوان کرد و افزود: این بافت‌ها علاوه بر مشکلات بهداشتی و چهره نامناسب شهری می‌تواند معضلات اجتماعی به وجود آورد به همین دلیل نوسازی و بهسازی این بافت‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

فلسفی‌زاده اظهار کرد: به ازای هر واحد مسکونی صنعتی واقع در بافت فرسوده 25 میلیون تومان، واحد نیمه صنعتی 22 میلیون تومان و غیرصنعتی 20میلیون تومان تسهیلات با نرخ بهره 7 درصد تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به سیاست‌های تشویقی برای تشویق مردم به نوسازی بافت‌های فرسوده خاطر نشان کرد: تخفیف 50 درصد عوارض ساخت و تراکم به متقاضیان و تقسیط مابقی آن از جمله این سیاست‌هاست.

این مقام مسئول کاهش تعرفه خدمات نظام مهندسی در بافت‌های فرسوده، را از دیگر سیاست‌های تشویقی در این بافت‌ها عنوان کرد و افزود: با نظام مهندسی، راه و شهرسازی و استانداری مکاتباتی در این زمینه صورت گرفته است.

وی شاخص‌های بافت‌های فرسوده شهری را ریزدانگی (داشتن مساحت کمتر از 15 تا 200 متر)، نفوذناپذیری (عرض معابر کمتر از شش متر) و داشتن عمر بیش از 25 سال عنوان کرد و گفت: این بافت‌ها علاوه بر مشکلات بهداشتی و چهره نامناسب شهری به معضلات اجتماعی نیز منجر می‌شود.

فلسفی‌زاده اظهار کرد: یک هزار و 417 هکتار از مساحت اهواز در مناطق زرگان، زویه، منبع آب، حصیر آباد، عامری و خزعلیه، مرکز شهر و یوسفی، کوت عبدالله، کوی علوی، کوی سیاحی، عین دو، ملاشیه و نهضت آباد جزو محدوده مصوب بافت فرسوده شهری است که بیش از 25 هزار خانوار ساکن هستند.

به گفته وی، از ابتدای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده شهری تا کنون یکهزار و 421 واحد مسکونی برای استفاده از تسهیلات بانکی این بخش معرفی شده‌اند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اهواز در ادامه اظهار کرد: برای تأمین اعتبار نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون فروش اوراق مشارکت پیش بینی شده است، که نیاز به طی کردن فرآیند قانونی دارد.

وی بر تعیین تکلیف املاک بی‌صاحب در سطح شهر تأکید کرد و افزود: صاحبان تعدادی از بافت‌های فرسوده مشخص نیست که برای نوسازی این واحد‌ها، این بافت‌ها باید تعیین تکلیف شوند.

فلسفی‌زاده همچنین درباره بهسازی و تعرض خیابان نهج البلاغه اظهار کرد: برای اتمام تملک بناهای مسیر تعریض این خیابان که نقش قابل توجهی در ترافیک دارد، قرار است اعتباراتی از شرکت عمران و مسکن سازان تخصیص یابد، در حال حاضر 9 پلاک در مسیر تعریض خیابان در حال تملک هستند و حدود شش پلاک نیز تملک شده اما هنوز تخریب نشده است.

وی با بیان اینکه حدود 70 درصد واحدهای مسکونی واقع در این خیابان تملک شده‌اند افزود: انعقاد تفاهم نامه میان شهرداری اهواز، استانداری خوزستان و شرکت عمران و مسکن سازان برای ساماندهی این خیابان در برنامه است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول