اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دوگنبدان خبر داد

خرید 1300 واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده گچساران

خبرگزاری فارس: شهردار دوگنبدان با اشاره به مصوبه هیئت دولت در سفرهای استانی در زمینه ساماندهی بافت فرسوده تصریح کرد: در سفر هیئت دولت به این شهرستان خرید افزون بر یک‌هزار و 300 واحد مسکونی در محلات دارای بافت فرسوده مصوب شد.

خرید 1300 واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر دوگنبدان امروز از خیابان‌ها، پروژه‌های در دست اجرا و نقاط مختلف محله رادک بازدید کرده و پس از آن، با ساکنان این محله دیدار چهره به چهره داشتند.

در ابتدای این دیدار اهالی این محله به ارائه برخی مشکلات و معضلات موجود در این منطقه پرداختند.

شهردار دوگنبدان پس از شنیدن مشکلات و درخواست‌های ساکنان محله رادک اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط فرمانداری، شورای شهر و شهرداری دوگنبدان، سرکشی به محله‌های مختلف و دیدار چهره‌ به چهره با ساکنان این محله‌ها برای شناسایی و بررسی مشکلات و کمبودهای موجود صورت می‌گیرد.

سید عبدالکریم قاضی‌فر با اشاره به اولین بازدید اعضای شورای شهر و شهرداری از محله رزمندگان در ماه گذشته، فلسفه انتخاب محله رزمندگان به عنوان نخستین محله مورد سرکشی را حضور جمعیت زیادی از جامعه جانبازان، ایثارگران و رزمندگان در این محله عنوان کرد.

وی افزود: با کمک و همکاری فرماندار از این محله دیدن کردیم و تا حدودی گام‌های خوب و مؤثری در حل مشکلات و کمبودهای این منطقه برداشته شد.

قاضی‌فر با تشریح اقدامات و خدمات صورت ‌گرفته در محله رادک عنوان داشت: در اولین گام با حمایت‌های شورای شهر دوگنبدان پیشنهاد احداث پارک سلامت مورد تصویب قرار گرفت و این پارک با اعتباری افزون بر 5 میلیارد ریال جایگزین کانالی شد که از نظر بهداشتی ساکنان این محله را دچار مشکلات زیادی کرده بود.

احداث سالن ورزشی در محله رادک

شهردار دوگنبدان با اشاره به احداث پل هوایی رادک بیان داشت: به دلیل شرایط نامناسب عبور ساکنان محله رادک از خیابان اصلی شهر و وقوع تصادفات و سوانح در بلوار روبه‌روی آرامستان این محله، پل هوایی رادک با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای جلوگیری از بروز حوادث احداث شد.

قاضی‌فر با اشاره به مصوبه هیئت دولت در سفرهای استانی در زمینه ساماندهی بافت فرسوده تصریح کرد: در سفر هیئت دولت به این شهرستان خرید افزون بر یک‌هزار و 300 واحد مسکونی در محلات دارای بافت فرسوده مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: قسمتی از محله رادک دارای بافت فرسوده بوده که همکاری و همراهی مردم برای تبدیل این بافت به فضاهای تفریحی و رفاهی ضرورت دارد.

قاضی‌فر از احداث یک سالن چند منظوره با عنوان حسینیه در محله رادک خبر داد و گفت: در حال حاضر زمینی با کاربری فرهنگی در این محله وجود ندارد و شهرداری در این زمینه راهکارهای لازم را ارائه خواهد داد.

وی احداث سالن ورزشی در این محله را از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده در راستای رفاه حال عمومی مردم عنوان کرد و افزود: در جلسه مواد مخدر گچساران مصوب شد که در یکی از محله‌هایی که دارای بافت فرسوده هستند سالن ورزشی احداث شود که با حمایت فرماندار و شورای شهر دوگنبدان مقرر شد زمینی به منظور احداث سالن ورزشی در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار داده شود.

کوچه‌های محله رادک به نام شهدا نام‌گذاری می‌شود

شهردار دوگنبدان با بیان اینکه در کنار کارهای عمرانی اقدامات و کارهای فرهنگی نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد، خاطرنشان کرد: تپه کنار فنی و حرفه‌ای گچساران توسط شرکت بهره‌‌برداری نفت و گاز گچساران برای برطرف کردن یکی از موانع راه‌اندازی فرودگاه خاک‌برداری شده است.

قاضی‌فر افزود: با پیشنهاد شهرداری، فرمانداری و شورای اسلامی این تپه به پارک زیارتی تفریحی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به احداث پارک تفریحی در این تپه تصریح کرد: با پیشنهاد شهرداری این تپه مدفن چند شهید گمنام و به نام تپه نور‌الشهدا نام‌گذاری می‌شود.

قاضی‌فر با اشاره به لزوم نام‌گذاری کوچه‌های محله رادک به نام شهدای این محله گفت: جلسه نام‌گذاری کوچه‌ها، خیابان‌ها و میادین در شهرداری دوگنبدان فعال شده است.

وی ابراز داشت: در صورتی که ساکنان این محله دارای فرزند شهید باشند درخواست نام‌گذاری کوچه محل سکونت خود را به نام شهید به شهرداری ارائه دهند.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول