اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان فارس:

بافت‌های فرسوده با همکاری مردم رونق می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان فارس گفت: بافت‌های فرسوده با همکاری و همراهی مردم رونق می‌گیرند.

بافت‌های فرسوده با همکاری مردم رونق می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمودرضا طالبان بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری با رسانه‌‌ها که در اداره کل راه و شهرسازی صورت گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه مجموعه فرهنگی، اقامتی و تجاری نیکان با کمترین مانع در بافت فرسوده شیراز در حال احداث است.  

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان فارس بیان داشت: این مجموعه در حال حاضر با 15 درصد رشد فیزیکی در حال احداث است.

وی با اشاره به شرایط بافت فرسوده و ویژگی‌های این منطقه اضافه کرد: در حال حاضر تنها مشکل در روند احداث این مجموعه ویژگی‌های معماری منطقه بافت فرسوده بوده که کار با دقت در حال انجام است.

به گفته وی این مجموعه با سرمایه‌گذاری بالغ بر 60 میلیارد تومان در بافت فرسوده شیراز در حال احداث است که می‌تواند رونق خاصی به مجموعه بافت فرسوده این شهر ببخشد.

وی تدارک دیدن یک فضای تجاری، اقامتی، فرهنگی، خدماتی و گردشگری را عمده هدف این پروژه عنوان کرد و بیان داشت: از کل وسعت مربوط به این پروژه 4 هزار و 200 مترمربع آن تملک شده و 2 هزار مترمربع آن نیز باقی مانده است.

این مسئول همچنین با اشاره به قرارگرفتن منزل و محل شهادت شهید دستغیب در آن محدوده گفت: به سبب قرارداشتن محل زندگی و شهادت آیت‌الله دستغیب بنا شد موزه شهدای روحانی نیز در این مکان قرار گیرد.

مشارکت مردم در بازسازی و توانمندسازی بافت فرسوده

طالبان در ادامه با اشاره به نقش مهم مردم در توانمندسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده تصریح کرد: دفاتر محلی در برخی نقاط بافت‌های فرسوده تاسیس شده تا مردم بتوانند در رونق محل سکونت خود سهیم شوند.

وی تصریح کرد: در محله چوگیا دفتری راه‌اندازی شده است تا با برنامه‌ریزی دقیق واحدهای کوچک تجمیع شوند و مجتمع‌های مسکونی مناسب از ترکیب آنها برای رفاه حال شهروندان احداث شود.

وی همچنین گفت: در محله سهل‌آباد نیز دفتری در راستای توانمندسازی بافت این محله شکل گرفته که در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان فارس خاطرنشان کرد: در بافت‌های فرسوده تنها نمی‌توان کار عمرانی کرد بلکه موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیز مباحث مهمی برای این محلات هستند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول