اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار همدان:

5 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار استانی نوسازی همدان است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان گفت: در سال جاری 5 میلیارد و 200 میلیون تومان سهم اعتبار استان همدان در امر نوسازی است.

5 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار استانی نوسازی همدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احسان قنبری ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار کرد: اعتبار نوسازی استان در سال جاری 5 میلیارد و 200 میلیون تومان است که امید است تا پایان سال تخصیص یابد و همچنین تحویل 53 هزار متر مربع از محل اعتبارات تخریب و بازسازی انجام شده است.

وی افزود: هفت پروژه از محل اعتبارات تخریب و بازسازی و 17 پروژه مقاوم‌سازی نیز در دستور کار قرار دارد و 9 پروژه مشارکتی نیز در سال جاری انجام می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری و در راستای اجرای نظام 3-3-6 نیازمند 216 کلاس درس هستیم که 51 کلاس احداثی، 57 کلاس پیش‌ساخته و مابقی در قالب جابه‌جایی است و امیدواریم تا آغاز سال تحصیلی این کلاس‌ها با همکاری آموزش و پرورش ناحیه 1 و 2 و پشتیبانی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تحقق یافته و مشکلی در شش کلاسه شدن مدارس ابتدایی نداشته باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت و کمبود زمین، استانداردسازی، رعایت موارد ایمنی و بهداشتی از نکاتی است که امیدواریم مورد توجه قرار گرفته و بتوانیم موارد لازم در این راستا را لحاظ کنیم.

قنبری ادامه داد: دانش‌آموزان مقطع اول دبیرستان تنها تا آخر تیرماه فرصت دارند تا ثبت‌نام خود را در سامانه انجام دهند چرا که پس از اتمام زمان مذکور سایت بسته شده و ثبت‌نام امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: رشته‌های علوم انسانی دارای ارزش مطلوبی هستند و بایستی دقت لازم در مورد آنها لحاظ شود چرا که خوب است بدانیم 90 درصد دولتمردان ما فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان اذعان کرد: دانش‌آموزان و والدین باید به این نکته اذعان داشته باشند که رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش دارای ظرفیت بیشتری در جذب دانشجو هستند.

وی تصریح کرد: مدرسه سنگ سفید طی هفته آینده بازدید و در صورت امکان آسفالت معبر انجام شده و در باب زمین شهرک بهشتی نیز اگر اداره کل اوقاف و امور خیریه دارای زمین است می‌توان در راستای احداث آموزشگاه در آن منطقه اقدام کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان نیز از اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس درخواست کرد تا تعمیر مدارس را تا انتهای ماه مبارک رمضان به اتمام برساند تا در شهریورماه پذیرای مسافران باشیم.

محمود کتابی افزود: هم‌اکنون بیشترین مشکل ما در ثبت‌نام، توزیع بین رشته‌ای است چرا که بر اساس قوانین و مقررات مصوب کشوری توسط مجلس شورای اسلامی و برنامه پنجم توسعه بایستی سالانه به تعداد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اضافه شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان بیان کرد: بایستی تا پایان برنامه پنجم توسعه 70 درصد از دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و 30 درصد در رشته‌های نظری تحصیل کنند که در این راستا با والدین مشکل داریم چرا که اکثر والدین علاقه‌مند به تحصیل فرزندان خود در رشته‌ تجربی هستند.

وی در پایان گفت: با افزایش تراکم در برخی رشته‌های تحصیلی فرصت‌های شغلی دانش‌آموزان در آینده از بین رفته و میزان پذیرش آنها در دانشگاه‌ها نیز کاهش می‌یابد، بنابراین باید تلاش کنیم تا با توجیه والدین و دانش‌آموزان گرایش آنها را برای ثبت‌نام در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش افزایش دهیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول