اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج:

نوسازی بافت‌های فرسوده در کرج با جدیت انجام نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده در این شهرستان به کندی انجام شده و جدیتی در مورد آن مشاهده نمی‌شود.

نوسازی بافت‌های فرسوده در کرج با جدیت انجام نمی‌شود

سیف‌الدین جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از قوانین بسیار خوبی که طی سال‌های اخیر در کشور به تصویب رسید، مربوط به تسهیلاتی است که برای نوسازی بافت‌های فرسوده به ویژه در محدوده‌های مسکونی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: ایران از جمله کشورهایی است که بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه زیادی در آن روی می‌دهد و به همین دلیل برای جلوگیری از گسترش خسارات مالی و جانی لازم است اقدامات ایمنی به ویژه در مورد ساختمان‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

نباید پس از وقوع حادثه به دنبال جبران خسارت باشیم

مدیر عامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج با اشاره به احتمال زیاد وقوع حوادث غیر مترقبه در کشور گفت: ما نباید منتشر وقوع حوادث دلخراش و ناگواری چون زلزله بم و رودبار بوده و پس از آن به فکر بازسازی و ترمیم خسارات وارده باشیم.

جعفری تاکید کرد: حال که ما نواقص و نیازهای خود را می‌دانیم، باید برای ایمن‌سازی ساختمان‌های مسکونی و اداری و تجاری اقدام جدی به عمل آوریم.

وی افزود: خوشبختانه دولت و شهرداری‌ها در سراسر کشور قوانین مورد نیاز در این بخش را تدوین و تصویب کرده و به عنوان نمونه در شهرستان کرج تسهیلات ویژه‌ای به مردم برای بازسازی ساختمان‌های خود ارائه می‌شود.

لزوم حمایت از بخش خصوصی برای بازسازی بافت‌های فرسوده کرج

مدیر عامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج با اشاره به حدود 300 هکتار بافت فرسوده در کرج گفت: بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی موظف به بازسازی سالانه حدود 70 هکتار از بافت‌های فرسوده این شهرستان هستند تا در پایان برنامه پنج ساله توسعه به طور کامل شهر بازسازی و مقاوم‌سازی شده باشد.

جعفری اظهار داشت: متاسفانه روند اجرای این طرح مهم در مرکز استان البرز کند بوده و علت اصلی عدم استقبال بخش خصوصی برای ورود به این عرصه است.

وی با تاکید بر اینکه طبیعی است اگر پروژه‌ای برای بخش خصوصی بازده مالی نداشته باشد، آنها علاقه‌ای برای مشارکت در اجرای آن نخواهند داشت، گفت: بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید با ارائه تسهیلات ویژه، بخش خصوصی را تشویق به حضور در این عرصه کنند.

تخفیف 80 درصدی عوارض پروانه ساخت در کرج

مدیر عامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود به تسهیلات ارائه شده از سوی شهرداری و شورای شهر کرج برای تشویق مردم به بازسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه تنها در بخش دریافت عوارض صدور پروانه ساخت در این شهرستان تخفیف 80 درصدی قائل شده‌ایم.

جعفری در پایان تاکید کرد: شهرداری کرج آمادگی دارد که با ارائه مشوق‌های لازم، بخش خصوصی را برای حرکت جدی در بازسازی مناطق فرسوده ترغیب کنیم.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول