اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار خرم‌آباد:

الحاق ماسور به خرم‌آباد الحاق هکتارها بافت فرسوده به شهر است

خبرگزاری فارس: شهردار خرم‌آباد گفت: الحاق ماسور به شهر خرم‌آباد نیازمند بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار است و در این زمینه در صورت عدم مساعدت مسئولان اجرایی، شهرداری توان خدمت‌رسانی به مردم شریف ماسور را ندارد.

الحاق ماسور به خرم‌آباد الحاق هکتارها بافت فرسوده به شهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد هرمز نصیری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان سرانه درآمدی در شهر خرم‌آباد بسیار پایین است، گفت: میزان سرانه در شهر خرم‌آباد در حدود 80 هزار تومان است، یعنی هر شهروند خرم‌آبادی سالانه تنها حدود 80 هزار تومان بابت عوارض‌های خود به شهرداری پرداخت می‌کند، در صورتی که در بسیاری از شهرهای با جمعیت کم‌تر یا بیشتر این سرانه 10 الی 15 برابر می‌باشد به همین دلیل این شهرداری‌ها توان ارائه خدمات مطلوب به شهروندان خود را دارند.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه هر کار و فعالیتی ‌ساز و کار خاص خود را می‌طلبد و برداشتن سنگ بزرگ نشانه نزدن است، گفت: اگر ماسور را به اجبار بخواهند به شهر خرم‌آباد ملحق نمایند نیازمند آن است که حداقل ساز و کار آن اعم از ماشین‌آلات، اعتبارات جذب نیرو، اعتبارات لازم و تجهیز و نوسازی تاسیسات زیربنایی شهری و ... تدارک دیده شود، چرا که واقعاً با این امکانات محدود و نداشتن درآمدهای پایدار و سرانه پایین درآمدی نمی‌توانیم ماسور را به شهر الحاق کنیم و شرمنده مردم شریف ماسور می‌شویم.

نصیری با اشاره به عدم رعایت اصول شهرسازی در منطقه ماسور گفت: زیرساخت‌های اولیه شهری در منطقه ماسور رعایت نشده است و اکثر ساخت و سازها بدون رعایت اصول اولیه شهرسازی انجام شده است.

شهردار خرم‌آباد گفت: هم‌چنین معابر و خیابان‌های این منطقه نیز با اصول اولیه شهرسازی مطابقت ندارد و در این زمینه نه تنها شهرداری بلکه هر سازمان اجرایی دیگر در امر خدمت‌رسانی به این منطقه مشکل خواهد داشت.

وی افزود: از ابتدای شروع فعالیت خود در شهرداری خرم‌آباد عهد کرده‌ام که مسائل را خیلی شفاف با مردم در میان بگذارم، چرا که معتقدم هر سخنی کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند و در همین زمینه نیز خدمت اهالی و مردم منطقه ماسور اعلام می‌کنم، در صورت عدم حمایت مسئولان اجرایی و تخصیص اعتبارات اولیه شهرداری خرم‌آباد توان ارائه خدمات به آنها را ندارد، چرا که شهرداری از بودجه دولتی استفاده نمی‌نماید و از طرف دیگر نداشتن درآمدهای پایدار شهری و سرانه پایین درآمدی عملاً شهرداری را با مشکلات جدی در ارائه خدمات اولیه به شهروندان عزیز و شریف خرم‌آباد مواجه نموده است.

نصیری با اشاره به اینکه وجود بافت فرسوده یکی از معضلات جدی منطقه ماسور است، خاطرنشان کرد: الحاق ماسور به شهر خرم‌آباد، الحاق هکتارها بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی به این شهر است و این در حالی است که پس از سال‌ها هنوز شهرداری نتوانسته آن‌چنان که باید در رفع مشکلات بافت فرسوده شهر اقدامی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدیریت شهر خرم‌آباد با مشکلات فراوان و به سختی انجام می‌شود، افزود: شهرداری با درک مشکلات موجود از ابتدا با الحاق ماسور مخالف بوده است و می‌داند بدون کمک‌های جدی و حمایت‌های عمده دولتی، شهرداری توان برداشتن یک گام در خدمت‌رسانی با ماسور را ندارد.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: مقاومت شهرداری در مقابل این الحاق براساس بررسی وضع موجود و ارزیابی توان شهرداری و برآوردهای کارشناسی است و هدف از این مقاومت پیش‌گیری از یک بحران بزرگ و دو جانبه برای شهر خرم‌آباد و منطقه ماسور است که امیدواریم مورد توجه و دقت نظر بیشتر مردم، مسئولان و نخبگان جامعه قرار گیرد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول