اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت می‌گیرد

بهسازی و نوسازی 4 هزار واحد بافت فرسوده در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان گفت: بهسازی و نوسازی چهارهزار واحد بافت فرسوده از برنامه‌های پیش روی همدان در سال جاری است.

بهسازی و نوسازی 4 هزار واحد بافت فرسوده در همدان

محمدعلی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بهسازی و نوسازی 4 چهارهزار بافت فرسوده از برنامه‌های شرکت عمران و مسکن‌سازان استان است، اظهار کرد: بر آن هستیم تا از طریق پرداخت تسهیلات بدون سپرده و با اطلاع‌رسانی و برنامه‌های آموزشی که شرکت برای ساکنان در بافت‌های فرسوده و مدیریت شهری دارد این مهم را انجام دهیم.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های اساسی شرکت عمران و مسکن‌سازان موضوع بسترسازی است که شامل انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با ادارات ذیربط برای افزایش ضریب تشویق مردم در بافت‌های فرسوده به منظور ساخت و ساز و تسهیل در این موضوع مهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان با اشاره به انجام مطالعات و پژوهش تصریح کرد: این مهم نیز توسط دانشگاه‌های معتبر شهر همدان و دیگر شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

وی ابراز داشت: از جمله اقدامات دیگر شرکت عمران و مسکن‌سازان انعقاد تفاهمنامه با ادارات خدمات‌رسان از جمله آب، برق، گاز و مخابرات است که اولویت کاری خود را در بافت‌های فرسوده قرار دهند.

اسدی با اشاره به ماده 171 قانون پنجم توسعه یادآور شد: گرچه در این ماده ذکر شده وزارت مسکن و شهرسازی با کمک ادارات دیگر، شهرداری‌ها و دستگاه‌های بانکی کشور موظف هستند سالانه 10 درصد از عرصه بافت‌های فرسوده شهری را نوسازی کنند اما این امر مهم بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

وی عنوان کرد: مردم ساکن در بافت‌های فرسوده می‌توانند با مراجعه به شرکت عمران و مسکن‌سازان یا تماس با شماره تلفن‌های 2678331 و 2668640 از کم و کیف موضوع و چگونگی معرفی به بانک‌های عامل برای استفاده از تسهیلات نوسازی باخبر شوند و اطلاعات کسب کنند.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان گفت: موضوع بعدی که در حیطه مأموریت شرکت عمران و مسکن‌سازان قرار دارد محرومیت‌زدایی در سکونتگاه‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه شهری است.

وی ادامه داد: در شهر همدان 597 هکتار و در شهر ملایر نیز 65 هکتار از این مناطق شناسایی شده و به تصویب ستاد ملی رسیده است.

اسدی اضافه کرد: بنا داریم در سال جاری پروژه‌های زیربنایی و کالبدی را تا حد اعتباراتی که به ما اعلام می‌شود، احداث کنیم.

وی اظهار کرد: شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان تا سال گذشته 62 میلیارد ریال در قالب 41 پروژه زیربنایی و کالبدی در مناطق حاشیه شهر همدان و 90 میلیون تومان نیز اعتبار برای مطالعه سکونتگاه‌های غیررسمی شهر ملایر هزینه کرده که 65 هکتار منطقه هدف شناسایی و به تصویب ستاد ملی رسیده است و ان‌شاءالله گام بعدی برای معرفی پروژه‌ها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان گفت: در سال جاری نیز در وهله نخست 20 میلیارد ریال از طریق وزیر راه و شهرسازی برای اجرای پروژه‌ها در این امر اختصاص یافته که امیدواریم پروژه‌ها تصویب و اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود دوهزار و 300 واحد آماده افتتاح در بافت فرسوده داریم و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال جاری به چهارهزار واحد برسد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول