اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم:

50 درصد جمعیت قم در بافت‌های فرسوده سکونت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم با اشاره به وجود 120 محله در مناطق مختلف قم گفت: بیش از 50 درصد جمعیت قم در بافت‌های فرسوده ساکن هستند و این امر تازگی این بافت‌ها را حفظ کرده است.

50 درصد جمعیت قم در بافت‌های فرسوده سکونت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، دوره آموزشی بافت فرسوده شهری ویژه مدیران استان به همت اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری و سازمان عمران معصومیه قم با هدف آشناسازی مدیران و مسئولان شهری با بافت فرسوده شهری و راهکارهای بهسازی و نوسازی این بافت‌ها در هتل خورشید برگزار شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم در این دوره آموزشی با اشاره به چالش‌های مدیریت شهری در بافت‌های فرسوده خاطر نشان کرد: بسیاری از بافت‌های با ارزش تاریخی در بافت‌های فرسوده واقع شده است و این لزوم دقت در نحوه نوسازی و بهسازی این بافت‌ها را افزون می‌کند.

مهدی متقیان با اشاره به وجود 120 محله در مناطق مختلف قم تصریح کرد: بیش از 50 درصد جمعیت قم در بافت‌های فرسوده ساکن هستند و این امر تازگی این بافت‌ها را حفظ کرده است.

وی با اشاره به راهکارهای رفع مشکلات مربوط به بافت‌های فرسوده شهری گفت: در بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده با توجه به دغدغه‌های مردم با استفاده صحیح از اهرم‌های تشویقی باید نسبت به این امر اقدام کرد.

متقیان استفاده بهینه و کارآمد از سرمایه‌گذاران برای احیای بافت‌های ناکارآمد شهری را یادآور شد و افزود: رسانه‌ها قابلیت بسیار خوبی برای آگاه‌سازی مردم برای احیای بافت‌های فرسوده شهری دارند.

مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران نیز در این دوره ضمن بررسی زمینه‌های فرسودگی بافت‌های شهری، مردم را سرمایه اصلی در نوسازی و بهسازی این مناطق عنوان کرد و گفت: فراهم‌آوری بسترهای لازم برای ایجاد مشارکت پایدار و حضور گسترده مردم با تعریف بسته‌های حمایتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرهاد قلی‌زاده با بیان اینکه فرهنگ‌سازی نقش بسزایی در جذب حداکثر مشارکت مردمی دارد گفت: در تحقق احیای بافت‌های فرسوده شهری حداکثر مشارکت مردمی و حداقل مداخله دولت ضروری است.

وی تاکید کرد: احیای بافت‌های فرسوده شهری در کشور نیازمند عزم ملی و استانی برای حرکت همه جانبه و یکپارچه است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم در این دوره آموزشی با اشاره به وجود بیش از هزار و 800 هکتار بافت فرسوده شهری در قم اظهار داشت: بیش از 200 هزار نفر از جمعیت شهر قم در این بافت‌ها ساکن هستند.

وی خواستار عزم ملی برای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شد و افزود: پروژه‌های عمرانی چند سال اخیر در قم همچون حرم تا جمکران، توسعه چهل اختران و... به صورت لکه‌ای در بهسازی بافت‌های فرسوده مؤثر بوده اما هنوز بدون حضور جدی مردم و بخش خصوصی نمی‌توان شاهد کاهش این بافت‌های شهری بود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول