اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور:

70 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور گفت: بیش از 70 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد.

70 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسن قدمی عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان در خرم‌آباد گفت: 10 میلیون نفر در این بافت‌های فرسوده سکونت دارند.

وی افزود: یک میلیون و 400 هزار هکتار بافت فرسوده در روستاهای کشور وجود دارد.

قدمی با اشاره به اینکه در مدیریت بحران اصل بر پیش‌بینی و پیش‌گیری است، افزود: با توجه به اقدامات انجام شده بیش از یک‌ هزار نقطه روستایی فرسوده و تخریبی در سطح کشور مرمت و بازسازی و مقاوم‌سازی شده که این واحدهای بازسازی شده قابلیت مقاومت در برابر زلزله پنج تا شش ریشتری را دارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: طرح بازسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده کشور در حال اجراست که در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز و هم‌چنین همراهی و همکاری مردم در یک دوره زمانی مشخص می‌توان نسبت به مرمت و بازسازی این مناطق اقدام کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور گفت: یکی از راهکارهای اصلی برای اصل پیش‌گیری در مدیریت بحران، مقاوم‌سازی و بازسازی واحدها و بافت‌های فرسوده است که این مهم باید به عنوان یک فرهنگ حاکم در سطح کشور نهادینه شود.

وی افزود: سازمان مدیریت بحران کشور تحت نظارت شورای‌عالی مدیریت بحران که به ریاست رئیس جمهوری و با عضویت 29 نفر از وزرا و مدیران و فرماندهان برخی دستگاه‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی کشور تشکیل می‌شود، کار برنامه‌ریزی و هماهنگی برای مهار و مدیریت بحران به منظور کاهش خسارت‌های احتمالی را برعهده دارد.

قدمی اظهار داشت: مصوبه‌ای به شورای هماهنگی مدیریت بحران که ریاست آن توسط شخص رئیس جمهور فرستاده شده که در صورت تایید طرح جامع خطرپذیری را اجرا می‌کنیم که در مرحله نخست 45 میلیارد تومان برای آن پیشنهاد شده و حوادثی مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و خشک‌سالی را دربر می‌گیرد.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین جبران خسارت‌های ناشی از حوادث و بحران‌های انسانی و طبیعی گفت: هزینه‌های لازم برای پیش‌گیری از حوادث و خسارت‌ها در مواقع بحرانی، یک دهم هزینه‌های لازم برای جبران خسارت و امدادرسانی پس از حادثه است.

رئیس سازمان مدیریت بحران در ادامه با تقدیر از فعالیت‌های چشم‌گیر استاندار لرستان در زمینه توانمندسازی بافت‌های فرسوده گفت: تغییر بافت در مناطق محروم علی‌آباد و گل‌سفید خرم‌آباد که با یک کار علمی و کارشناسی انجام شده، جهش چشم‌گیری را در مسیر پیشرفت و عمران استان ایجاد می‌کند.

وی افزود: این کارها باید مستندسازی شوند تا دیگران به توانند از آنها الگو بگیرند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول