اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

6500 هکتار بافت فرسوده کشور ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر اطلاعات و برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از برنامه‌ریزی برای ساماندهی 6 هزار و 500 هکتار از بافت‌های فرسوده کشور در سال 91 خبر داد.

6500 هکتار بافت فرسوده کشور ساماندهی می‌شود

یوسف غفوری ظهر امروز در حاشیه بازدید از بافت فرسوده گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: تحقق بهسازی بافت‌های فرسوده در مشارکت مردم و فراهم کردن بسترهای لازم توسط دولت برای ایجاد مشارکت مردمی است.

75 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد

مدیرکل دفتر اطلاعات و برنامه‌ریزی بودجه شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ابراز داشت: تاکنون برنامه‌های زیادی در راستای اطلاع‌رسانی برای مردم، مسئولان و مدیران شهری انجام شده است. 

غفوری اطلاع‌رسانی و تشویق مردم برای بازسازی بافت فرسوده را یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در زمینه تحقق این امر دانست و یادآور شد: اگر مردم مطلع بوده و شفاف‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد، احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده قابل دسترسی و انجام است.

وی عنوان داشت: اگر مشارکت مردم و بسترهای لازم برای تحقق این مهم در جامعه فراهم شود به موفقیت‌های مطلوبی در زمینه نوسازی بافت فرسوده دست می‌یابیم.

غفوری تصریح کرد: مساحت بافت‌های ‌فرسوده شهری ایران 75 هزار هکتار است که ساماندهی، نوسازی و بهسازی 65 هزار هکتار از این بافت در دستور کار قرار دارد.

وی جمعیت ساکن در بافت فرسوده کشور را بیش از هشت میلیون و 500 هزار نفر عنوان کرد و تسریع در روند ساماندهی این بافت‌های فرسوده را خواستار شد.

مدیرکل دفتر اطلاعات و برنامه‌ریزی بودجه شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران یادآور شد: وقتی گفته می‌شود هشت میلیون و 500 هزار نفر از مردم ایران ساکن بافت‌های فرسوده هستند یعنی این تعداد افراد در معرض خطر زلزله، قرار دارند.

 غفوری استان‌های تهران، و کلان‌شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز را از جمله استان‌های پیشرو در زمینه بازسازی بافت فرسوده شهری برشمرد.

وی افزود: در استان تهران با توجه به وسعت بافت فرسوده و تعداد ساکنان این بافت لازم است عملیات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در تهران با شتاب بیشتری صورت گیرد.

دولت، شهرداری‌ها و بانک‌ها 49 درصد امر بهسازی بافت فرسوده را بر عهده دارند

مدیرکل دفتر اطلاعات و برنامه ریزی بودجه شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته دولت در سال 91 باید چهارهزار و 170 میلیارد تومان را به منظور بازسازی بافت فرسوده در کشور هزینه کند.

غفوری افزود: برای تحقق امر نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهرداری‌ها و بانک‌ها و مردم نیز باید همکاری کنند.

وی عنوان داشت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه شهرداری‌ها باید 592 میلیارد تومان، مردم و بخش خصوصی 21 هزار و 430 میلیارد تومان و سیستم بانکی نیز از طریق ارائه تسهیلات 11 هزار و 297 میلیارد تومان برای امر نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در سال 91 هزینه کنند.

وی از برنامه‌ریزی برای ساماندهی شش‌هزار و 500 هکتار از بافت‌های فرسوده کشور در سال 91 خبر داد و تصریح کرد: برای اینکه امر بهسازی و نوسازی بافت فرسوده محقق شود، عوامل دخیل در این امر باید در کنار هم و با همکاری هم بر اساس طرح‌های مصوب نسبت به امر نوسازی و بهسازی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دولت برای نوسازی بافت فرسوده 10 درصد هزینه‌ها را انجام می‌دهد، افزود: سهم شهرداری برای این امر 12 درصد و سهم بانک‌ها 27 درصد بوده و مابقی توسط مردم پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول