اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری خبر داد

شرکت 1440 مددجوی چهارمحال و بختیاری در اردوهای کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 400 دانش‌آموز، 40 دانشجو و هزار نفر از مددجویان تحت پوشش این کمیته بر حسب نیاز در اردوهای کمیته امداد شرکت می‌‎کنند.

شرکت 1440 مددجوی چهارمحال و بختیاری در اردوهای کمیته امداد

ابوالقاسم رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: اردو‌های دانش‌آموزی و مددجویی این نهاد به صورت هدفمند اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نظام جامع تربیتی اردوهایی که از سوی این نهاد برای مددجویان برگزار می‌شود به صورت تخصصی انجام خواهد شد، گفت: این اردوها علاوه بر اینکه برای بزرگسالان برگزار می‌شود برای پسران با نام انوار معرفت و دختران به نام پیروان فاطمی در حال برگزاری است.

رستگار اضافه کرد: با راه‌اندازی سامانه سما، سامانه مدیریت اردوها، اطلاعات دانش‌آموزان در این سایت از طریق مشاورین ثبت می‌شود و وقتی اردوهای دانش‌آموزی برگزار می‌شود شرکت‌کنندگان براساس میزان تحصیلات، جنس و تخصص دسته‌بندی و هر گروه به اردویی خاص اعزام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: علاوه بر اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی اردوهای اقشار خاص اجتماعی هم از سوی این نهاد برگزار می‌شود که شامل زنان سرپرست خانوار و مطلقه، سالمندان و فرزندان پرسنل نهاد هستند.

وی افزود: امسال با تاکید بر شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، 400 دانش‌آموز، 40 دانشجو و هزار نفر از مددجویان شناسایی شدند و برحسب نیاز در اردوهای کمیته امداد شرکت کردند.

رستگار ادامه داد: اعزام افراد زیر پوشش این نهاد به حرم مطهر امام خمینی(ره) در 15 خرداد و برگزاری اردوهای کاروان راهیان نور از دیگر اقدامات اردویی انجام شده در این اداره است.

وی آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ شهید و شهادت، مقاومت و ایثار را از مهم‌ترین اهداف برگزاری اردوهای کاروان راهیان نور برشمرد و گفت: در سال گذشته 50 نفر از جوانان و نوجوانان زیر پوشش کمیته امداد به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و با صرف 30 میلیون ریال از هزینه‌های امداد از مناطق عملیاتی شوش، دهلاویه، اروند کنار و طلاییه بازدید کردند.

رستگار برگزاری اردوهای جهادی با همکاری بسیج سازندگی و دانشجویی را از دیگر اقدامات انجام شده در بخش اردوهای فرهنگی دانست و افزود: امسال پنج تیم دانشجویی 10 تا 15 نفره به همراه دانش‌آموزان مقطع متوسطه در اردوهای طرح هجرت شرکت می‌کنند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی، کلاس‌های اخلاق و کارگاه‌های آموزشی با رویکرد هنری - علمی و آموزشی را از برنامه‌های جانبی اردوها برشمرد و گفت: اردوگاه فرهنگی تربیتی ثامن‌الحجج در شهر سامان مکان مناسبی برای برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و اردوهای تفریحی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهداف برگزاری اردوهای دانش‌آموزی، گفت: پیشرفت علمی دانش‌آموزان و دانشجویان، شناسایی استعداد آنان، تقویت روحیه نشاط و شادابی و تحکیم نهاد خانواده از مهم‌ترین اهداف برگزاری اردوهای دانش‌آموزی، دانشجویی و مددجویی کمیته امداد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول